کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

سایر انواع بیمه مسئولیت

منتشره شده در پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸

سایر انواع بیمه مسئولیت

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، خسارت‌های جانی و صدمات جسمانی ‌‌وارد شده به کارکنان و کارگران (تمامی کارکنان شاغل در محدوده کارگاه، اعم از کارگران ایرانی و غیر ایرانی) در محیط کار و در حین انجام کار، که کارفرما مسئول آن شناخته‌ می‌شود، را تحت پوشش قرار‌ می‌دهد. منظور از جبران خسارت جانی، شامل پرداخت هزینه‌‌های پزشکی و غرامت نقص عضو یا فوت کارکنان می‌باشد. ‌بیمه‌نامه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان خود به سه زیر شاخه تقسیم می‌شود:

  1. ‌بیمه‌نامه مسئولیت کارفرما درقبال کارکنان بازرگانی، خدماتی، صنعتی، اداری
  2. ‌بیمه‌نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی
  3. ‌بیمه‌نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان عمرانی
  4. بیمه مسئولیت قراردادی

این ‌بیمه‌نامه با هدف جبران خسارت‌های مالی و جانی ‌‌وارد شده به یک طرف قرارداد به علت تخلف طرف دیگر از تعهدات و شرایط مندرج در قرارداد‌ می‌باشد. رشته بیمه مسئولیت قراردادی، خسارات مالی ناشی از موارد فوق را جبران‌ می‌نماید.

بیمه اعتباری صداقت در امانت

این ‌بیمه‌نامه با هدف پوشش ‌بیمه‌گذاران در مقابل خسارت‌ها و زیان‌‌هاى ناشى از نادرستى و خیانت در امانت کارکنان در امور مالى و کسر موجوى انبارها، براى شرکت‌هاى بازرگانى صادر مى‌شود.

بیمه اعتباری فروش اقساطی

این ‌بیمه‌نامه با هدف پوشش خسارت ‌‌وارد شده به مؤسسات و شرکت‌‌هایی که به مشتریان خود وام یا اعتبار می‌دهند و یا کالا و خدمات خود را به صورت اقساطی به فروش‌ می‌رسانند، ارائه می‌شود. این موسسات با وجود دریافت وثیقه از مشتریان باز هم با ریسک وصول نشدن مطالبات خود، یا خسارت ناشی از تأخیر در وصول آن روبه‌رو هستند. ‌بیمه‌نامه اعتباری فروش اقساطی این ریسک‌‌ها را پوشش می‌دهد.

بیمه طرح‌های خاص

این بیمه‌نامه‌ها با هدف پوشش خسارت در مواردی صادر‌ می‌شود که برای ‌بیمه‌گر جدید بوده و با عنوان طرح‌‌های مخصوص از آنها یاد می‌شود. خسارات تحت پوشش این بیمه با توجه به نوع و پوشش بیمه‌‌ای قابل ارائه،‌ می‌تواند شامل خسارت‌های مالی و جانی ‌‌وارد شده به اشخاص ثالث و خسارت مالی ‌‌وارد شده به موردبیمه باشد. خسارت‌های تحت پوشش و میزان ‌‌حق‌بیمه و سایر شرایط در این بیمه‌نامه‌ها، طبق توافق طرفین تعیین‌ می‌شود.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *