...
کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

روغن کانولا وخواصش برای پوست

منتشره شده در دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸

روغن کانولا وخواصش برای پوست

روغن کُلزا روغنی است که از دانه‌های کلزا به دست می‌آید.روعن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است و بین ارقام و در شرایط مختلف تنوع زیادی در ترکیب اسیدهای چرب آن مشاهده می‌شود. کاشت کلزا که به عنوان یکی از گیاهان دانه روغنی مهم در مناطق معتدله و دارای طیف نسبتاً وسیعی از سازگاری اقلیمی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته. دانه کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست است. کلزاهایی که از آنها روغن استخراج می‌شود را کانولا می‌نامند.

کانولا نوعی غلات است با گیاهی به ارتفاع ۳ تا ۵ فوت است که تخمدان را تولید می کند که در آن دانه های کلزا تولید شده که در اثر تحت فشار قرار دادن دانه ها، روغن کانولا گرفته می شود. دانه ی کلزا دارای ۴۵ درصد روغن است.

روغن کانولا در کنار روغن زیتون به‌عنوان سالم‌ترین گزینه‌ها در میان روغن‌ها شناخته شده‌اند.روغن کلزا فاقد کلسترول بوده و نسبت به همه روغن‌های خوراکی در جهان کم‌ترین چربی اشباع را دارد.دانه های کلزا دارای روغن فراوانی می باشد از رو به دست آورن روغن کلزا از اهمیت فرئوانی برخودار است . از روغن این گیاه در انواع صابون ها ، شوینده ها و … استفاده می شود.

خواص روغن کانولا برای سلامتی پوست

روغن کانولا سرشار از ویتامین E و ویتامین K است، که به برطرف کردن مشکلات پوستی مانند چین و چروک، خط خنده، آکنه و غیره کمک کند.مصرف‌کنندگان می‌توانند روغن کانولای موجود در فروشگاه‌ها را مستقیما بر پوست‌شان استفاده کنند تا پوست خشک‌شان را به خوبی رطوبت‌رسانی کند.

اسیدهای چرب روغن کانولا پوست‌های خشک و آسیب‌دیده را درمان می‌کنند و آن را نرم و سالم می‌کند. چند قطره روغن معطر اسطوخودوس به یک قاشق غذاخوری روغن کانولا اضافه کنید و آن را پس از حمام به کل بدن‌تان بزنید. عفونت‌های پوستی مانند پوست ترک خورده به‌ویژه در پاشنه پا، اگزما و آکنه می‌توانند به‌طور مؤثری با روغن کانولا درمان شوند.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.