کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

روغن زیتون چیست

منتشره شده در سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸

روغن زیتون چیست

اگر به زیتون علاقه‌مند باشید حتماً فوایدش برای‌تان جالب خواهد بود؛ قبلا در مقاله‌ای در مورد فواید زیتون صحبت کرده‌ایم ، امروز می‌خواهیم خواص روغن زیتون رو مورد بررسی قرار دهیم.مزایای روغن زیتون برای سلامتی شامل درمان سرطان روده‌ی بزرگ و سینه، دیابت، مشکلات قلبی، ورم مفاصل، کلسترول بالا ، کاهش وزن، سوخت و ساز بدن ، هضم ، پیری و سرطان می‌باشد.روغن زیتون برای قرن‌های متمادی توسط بشر مورد استفاده قرار می‌گرفت. این ماده‌ی ارزشمند در مقاصد پزشکی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که روغن زیتون برای سلامتی بسیار مفید است.

روغن زیتون می‌تواند سطح کلسترول بد خون را پایین بیاورد. این ماده حاوی اسید‌های چرب تک غیر اشباعی است که به سلامت انسان کمک می‌کند. روغن زیتون دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌های فنولی است.البته باید این نکته را به یاد داشته باشید که روغن زیتون دارای کالری بسیاری است و مصرف زیاد آن می‌تواند نتایج معکوس داشته باشد. مصرف دو قاشق غذاخوری از روغن زیتون در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

منابع مهم: همانطور که می‌دانید روغن زیتون از دانه‌های درخت زیتون استخراج می‌شود که این درخت‌ها در نواحی مدیترانه‌ای بیشتر یافت می‌شود. این روغن برای مقاصد آشپزی، تولید محصولات آرایشی و صابون‌ها، مقاصد پزشکی و مکمل‌های دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این روغن می‌توان برای لامپ‌های روشنایی نیز استفاده کرد.

روغن زیتون انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

  1. روغن زیتون خالص یا بکر: این گونه برای آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا محتوای اسیدی بسیار پایینی دارد.
  2. روغن زیتون فوق بکر: این نوع از روغن زیتون بسیار عالی است و از طریق پرس کردن میوه‌ی زیتون حاصل می‌شود.
  3. روغن زیتون خالص: این نوع از روغن زیتون، ترکیبی از روغن زیتون تصفیه شده و روغن خالص یا بکر بوده و دارای محتوای اسیدی بالایی است.
  4. روغن مخصوص چراغ: این روغن برای سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مقاصد آشپزی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *