کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

روغن زیتون مناسب و مضر برای پوست

منتشره شده در سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸

روغن زیتون مناسب و مضر برای پوست

  • کدام روغن زیتون برای پوست مناسب است؟

بهترین نوع برای استفاده روی پوست، نوع کاملا طبیعی، تصفیه نشده و خالص آن، یعنی «روغن زیتون فرابکر طبیعی» است. شاید فکر کنید که پیدا کردن روغن زیتون فرابکر کار سختی باشد یا این که طرز تهیه روغن زیتون فرابکر با انواع دیگر مثل روغن زیتون بی‌بو باهم تفاوتی نداشته باشد اما اشتباه می‌کنید. طرز تهیه و روغن‌گیری تاثیر زیادی روی خاصیت روغن زیتون و ترکیبات مفید آن می‌گذارد؛ روغن فرابکر حرارت ندیده و عاری از افزودنی‌های شیمیایی است.

  • کدام روغن زیتون برای پوست مضر است؟

انواع روغن زیتون ایرانی و خارجی در بازار وجود دارد؛ روغن زیتون بی‌بو، روغن زیتون بابو، روغن زیتون بکر (Virgin Olive Oil)، روغن زیتون فرابکر (Extra Virgin Olive Oil) و غیره. در بین تمام این‌ها روغن زیتون فرابکر (Extra Virgin Olive Oil) برای استفاده روی پوست مناسب است. روغن‌های زیتون دیگر بیشتر برای استفاده در غذا و پخت و پز مناسب هستند. اسیدیته بعضی از انواع روغن زیتون طی فرایند تصفیه بالا می‌رود و به همین دلیل نباید از آن‌ها روی پوست استفاده شود. همچنین به هیچ‌وجه نباید از اسپری روغن زیتون که داخل قوطی است استفاده کنید؛ چرا که دارای مواد خطرناکی مانند “Propellant ” است، که قطعا نمی‌خواهید به پوست شما برسد.

  • خطرات احتمالی

حتی بهترین و پرخاصیت‌ترین مواد هم ممکن است برای همه مناسب نباشند و در بعضی افراد ایجاد ناراحتی کنند. برخی از تحقیقات نشان داده اند که ممکن است روغن زیتون برای برخی از پوست‌های خیلی حساس، پوست‌های چرب یا افرادی که مشکلات پوستی مثل درماتیت دارند، انتخاب خیلی مناسبی نباشد. از این رو وقتی برای اولین بار می‌خواهید از خواص روغن زیتون برای پوست استفاده ‌کنید، کمی از آن را روی پوست داخل ساعد دست خود امتحان کنید. اگر در ۲۴ تا ۴۸ ساعت واکنش حساسیتی مشاهده نکردید می‌توانید با خیال راحت از آن روی پوست استفاده کنید. البته این حساسیت در مورد تمام روغن‌های طبیعی صدق می‌کند؛ چرا که بعضی از افراد دارای حساسیت‌های خاصی هستند که ممکن است از آن بی‌اطلاع باشند.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *