...
کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

روغن بنفشه چیست

منتشره شده در پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸

روغن بنفشه چیست

احتمالا اکثر شما با بنفشه آشنا هستید. بنفشه گیاهی زیبا و معطر با گل‌های کوچک و به رنگ بنفش تیره است. درواقع حدود ۲۰۰ گونه از بنفشه وجود دارد که همه‌ی آنها متعلق به خانواده‌ی بنفشگان هستند. این گیاهان بومی فرانسه، ایتالیا، چین و یونان هستند اما در حال حاضر در سراسر جهان کشت می‌شوند. قسمت اعظم بنفشه‌های برداشت‌شده در صنعت عطرسازی به‌کار می‌رود و مقداری از آن نیز به‌عنوان طعم‌دهنده در غذاها و محصولات قنادی استفاده می‌شود. اما آیا می‌دانید که می‌توان از گیاه بنفشه روغن استخراج کرد؟ ازجمله خواص روغن بنفشه می‌توان به کاربردهای درمانی بسیاری مانند تسکین درد، رفع احتقان و مراقبت از پوست اشاره کرد. همراه ما باشید، در این مطلب خواص روغن بنفشه را بررسی می‌کنیم و روش‌های مختلف استفاده از روغن بنفشه را برای‌تان توضیح می‌دهیم.

روغن بنفشه از طریق فرایندی به‌نام «استخراج حلّال» از گل‌ها و برگ‌های این گیاه گرفته می‌شود. در استخراج حلّال، قسمت‌های مختلف گیاه در یک مخزن سربسته که حاوی یک حلّال ارگانیک است، قرار داده می‌شود. سپس بخش‌های گیاه به مایع تبدیل می‌شوند تا روغن یا عصاره‌ی آنها گرفته شود. در آخر حلّال و سایر ناخالصی‌های موجود برداشته می‌شوند و آنچه به‌جای می‌ماند، روغن بنفشه نامیده می‌شود.

بازده‌ی روغن بنفشه، بسیار پایین است. هر هزار کیلوگرم برگ بنفشه، فقط حدود یک کیلوگرم روغن بنفشه تولید خواهد کرد. به این دلیل، قیمت روغن بنفشه کمی بالاست اما با وجود این، ارزش صرف هزینه را دارد، چون روغن بنفشه دارای خواص درمانی مفیدی است و ارزش دارویی بالایی برای درمان بیماری‌های مختلف دارد.

با ما همراه باشید.

برچسب ها : ، ،
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.