کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

دیگر شگفتی های شهر سوخته

منتشره شده در یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸

دیگر شگفتی های شهر سوخته

  1. هنر ساخت انیمیشن برای اولین بار در ایران : قدمت ساخت انیمیشن تو ایران به دوران باستان شهر سوخته میرسه.این خیلی عجیب که مردم تو هزاره سوم کاشون به جای رسیده که برا رفع نیازشون رفتن سراغ قوه تخیلشون و تصاویر متحرک خلق میکنن. ایتالیایی تو جستجویی که تو شهر سوخته کردن یه سری ظروف سفالی پیدا کردن یه نوار با نقش بز و درخت دور تا دور ظرف هست که پنج تا بز روشه که هر کدوم نشون یه گام بز به سمتی درخته .این پنج تا حرکت کنار هم یه تصویر متحرکا نشون میدن.اینا همه نشون میده که چقدر روحیشون خلاق و ستودنی.
  2. اولین جراحی مغز تاریخ بشر در شهر سوخته : نشونه ها یکی از پیچیده ترین جراحیای پزشکی تو این شهر پیدا شده.یه جمجمه تو شهر سوخته پیدا شده که سنشم تقریبا ۱۳ سالش بوده. یه عمل جراحی برا براشتن یه قسمت از استخون جمجمه رو این جمجمه انجام داده بودن که خیلی عجیب و حیرت انگیز بوده.این دختر بیماری هیدرو سفالی یا جمع شدن مایع تو جمجمش را داشته.
  3. کشف خط‌کش پنج هزارساله : یه چوب آبنوس بت طول ۱۰ سانتی متر پیدا شده که نشون میده از علم ریاضی استفاده میکردن و یه شیارایی داره که فاصلشون میلی متری و برا ساخت جواهرات و … از اندازه گیری استفاده میکردن و نشون میده علم ریاضی داشتن.نقشای هندسی زیاد و هوش هندسیشون تو معماریاشون نشون میده از علم ریاضی برخوردار بودن.
  4. کشف تخته نرد و مهره‌های بازی : هوش مردم شهر سوخته و سیستان سراغ بازی فکریم رفته و یه تخته پیدا شده که مستطیل و ۲۹ تا خونه داره و ۶۰ تا مهره و شبیه تخته نرد.مهره هاش تو یه ظرف سفالیه کنار تخته و جنسشون از سنگ قیمتی مثل لاجورد و فیروزست. یه مار که ۲۰ بار دور خودش تابیده و دمش تو دهنشه و رو صفحه این تخته.یه تاسایی که بر وجهاش نقاطی کنار هم هستن پیدا شده که از دیگه وسیلا بازیشونه.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *