کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

دیگر خواص فلفل دلمه ایی

منتشره شده در چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸

دیگر خواص فلفل دلمه ایی

  1. فلفل دلمه ای کالری زیادی میسوزونه: فلفل دلمه ای قرمز به فعال کردن گرما تو بدن کمک میکنه و متابولیک را زیاد میکونه. کپسایسین که مسئول افزایش گرمای فلفل تو فلفل دلمه ای خیلی کوچک هست. در نتیجه اونا یه عمل ملایم دارن که متابولیسم را بدون افزایش ضربان قلب و فشار خون بر خلاف فلفل تند افزایش میده. در نتیجه میتونه موجب کاهش وزن بشه.
  2. فواید فلفل دلمه ای در مبارزه با سرطان: غنی بودن در مواد مغذی و ضد التهاب در فلفل دلمه ای نیز فواید زیادی برای مقابله با سرطان داره. خطر ابتلا به سرطان به علت التهاب شدید و استرس مزمن و زیاد میکنه. این عوامل میتونن با مصرف منظم فیتو نوترینت که دارای خواص آنتی اکسیدانی- و ضد التهابی جبران بشن. علاوه بر این، فلفل دلمه ای نیز حاوی ترکیبات سولفور. آنزیما تو فلفل دلمه ای به جلوگیری از سرطان معده و سرطان پروستات کمک میکنن. میگن که در جلوگیری از سرطان پروستات، مثانه و رحم و سرطان لوزالمعده مفید.
  3. فواید قلبی و عروقی فلفل دلمه ای: فلفل دلمه ای قرمز غنی در لیکوپن در نتیجه اونا را برای قلب مفید در حالی که فلفل دلمه ای سبز منبع خوبی از فیبر. افزایش سطح هوموسیستئین میتونه منجر به درصد بالاتری از بیماریا قلبی بشه. فلفل دلمه ای حاوی ویتامین ب۶ و اسید فولیک که به کم شدن سطح هوموسیستئین کمک میکنه. علاوه بر اینا، آنتی اکسیدان های قوی ویتامین آ و ث در این سبزیجات به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک میکنه. پتاسیم موجود تو فلفل دلمه ای نیز حدود ۱۶۲ میلی گرم فشار خون  که برای قلب خوبه.
  4. فلفل دلمه ای برای حمایت از سیستم ایمنی: ویتامین ث برای حفظ سیستم ایمنی سالم و ایجاد کلاژن قوی برای پوست و مفاصل مهمه. اینا به کم شدن خطر آرتروز و کاهش التهاب کمک میکنه. ویتامین ک به تشکیل لخته های خونی کمک می کند. این برای توسعه استخوان های محکم و حفاظت از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو مهم است.
  5. فلفل دلمه ای منبع بزرگ ویتامین ب ۶ و منیزیم: ترکیب ویتامین ب ۶ و منیزیم منجر به کم شدن سطح اضطراب به ویژه علائم قبل قاعدگی میشه. به عنوان یک ادرار آور طبیعی، ویتامین ب۶ به کم شدن نفخ شکم کمک میکنه و جلو فشار خون بالا را میگیره.
  6. فلفل دلمه ای برای درمان کم خونی: فلفل دلمه ای قرمز تقریبا ۳۰۰ درصد از نیازا روزانه به ویتامین سی را تامین میکنه. ویتامین ث برای جذب مناسب آهن مهمه. برا همین ، کسای که از کمبود آهن رنج میبرن باید فلفل قرمز بخورن.
  7. فواید کپسایسین: کپسایسین در غشا سفید فلفل یافت میشه که مسئول انتقال گرما به دونه ها.اونا سطح کلسترول و تری گلیسرید را پایین میارن. باکتری را تو معده میکشن و ایمنی را بالا میبرن.
  8. ویژگی های سم زدایی فلفل دلمه ای: فلفل دلمه ای به پاک سازی خلط متراکم تو بینی و ریها کمک میکنه و سما را از راه عرق کردن از بین میبره.
  9. فواید پتاسیم فلفل دلمه ای: فلفل دلمه ای منابع خوبی از پتاسیم . این ماده معدنی به حفظ مایعات و مواد معدنی متعادل تو بدن کمک میکنه. همچنین عملکرد ماهیچه را زیاد میکنه و فشار خون و تنظیم میکنه.
  10. دیگر مزایا فلفل دلمه ای: ثابت شده که عصاره فلفل قرمز در درمان اختلالات گوارشی مثل زخم، اسهال و سوهاضمه مفید. هم چنین بروز چندین مشکل تنفسی مانند ، آسم و عفونت را در ریها کم میکنه. عصاره فلفل دلمه ای مفید در برابر گلو درد و خونریزی بینی.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.