کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

دیوار سازی ساختمان

منتشره شده در سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

دیوار سازی ساختمان

دیواری که از آجر یا با سنگ آمیخته یا با مصالح دیگر با ملات سیمان یا ماسه آهک یا ملات باتارد چیده شده است. نمای دیوار (بارو) را می‌توان از ابتدا با نما سازی بیرونی پیوسته ساخته و به تدریج بالا برد به طوری که هر ردیف آجر چینی قسمت جلوی کار آجر تراشیده گذارده و پشت آنرا از آجر فشاری یا سایر مصالح می‌چینند.‌ ضخامت و مقاومت هر دیوار (بارو) ارتباط مستقیم به نوع کاربری آن دارد.از انواع آجر های مورد استفاده می توان به بلوک‌های سوراخ‌دار سفالی اشاره کرد که به علت وزن سبک نسبت آجر فشاری و عایق حرارتی نسبتا ضعیف آن ، امروزه کاربرد فراوانی دارد.استفاده از آجرهای سوراخ دار سفالی در دیوارهای باربر می تواند خطرناک باشد.چراکه این توع آجر ترد و شکننده است.

شمشه (چوب چارترش) گیری دیوار ها

پس از دیوار(بارو) چینی با توجه اینکه دیوارهای خالی را به صورت سفالی (آجر چینی بدون شمشه ملات) می‌چینند، دقت این گونه حصار چینی از لحاظ شاقول بودن و تراز بودن بسیار مهم است. به وسیله شمشه گیری ، دیوار را همسطح قرار می‌دهند.‌ بدین صورت که نخست با چشم بلندترین نقطه دیوار را تعیین می‌کنند (که این کار در سطح نما انجام میشود) و سپس با گچ و ماله نقطه صافی را در آن محل ایجاد می کنند و پس از آن ، این نقطه را با شاقول به زیر منتقل کرده و سطح کوچکی را نیز با گچ و خاک زیر دیوار (بارو) ایجاد می کنند سپس در گوشه دیگر دیوار (حصار) نقطه ای را انتخاب می کنند و دوباره با گچ وخاک نقطه صاف و مسطحی را در آن‌ ایجاد ‌‌می کنند.

گچ و خاک دیوارها

در این مرحله به خاک رس الک شده نیاز هست که باید ابتدا خاک رس را الک کرده و با گچ به نسبت معین مخلوط کنید. نسبت این آمیخته در اصطلاح بنائی به قدرت گچ و یا زودگیری آن وابستگی دارد که بسته به نوع گچ هست. هر قدر گچ زودگیرتر باشد به خاک رس بیشتری احتیاج هست.
در اکثر موارد معمولاً به نسبت تقریبی ۵۰ درصد خاک و ۵۰ درصد گچ اکتفا می کنند.

علت مصرف خاک در گچ و خاک این است که هم ملات ارزانتر تمام می‌شود و هم ملات دیرگیرتری بدست می‌دهد.

سفید کاری دیوارها

بعد از اتمام مرحله گچ و خاک و خشک شدن آن اقدام به سفید کاری می‌کنند‌. ‌‌
سفید کاری دیوار ها با استفاده از گچ سفید انجام میشود.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *