کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

دسته های تجهیزات حفاظت فردی

منتشره شده در شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸

دسته های تجهیزات حفاظت فردی

تجهیزات حفاظت فردی (PPE) شامل دسته های مختلف می باشند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

*تجهیزات حفاظت از چشم

اکثر افراد خطرات را بیشتر در قالب خطرات ناشی از پرت شدن از ارتفاع و یا کار کردن با اشیا سنگین می دانند. اما در برخی موارد ممکن است خطرات پیش بینی نشده ای شامل پاشیدن مواد شیمیایی و یا ورود چوب به چشم ها باشند. بدین منظور استفاده از عینک های ایمنی مناسب ضروری است. ممکن است در برخی موارد عینک ایمنی پاسخگو و محافط نباشد پس باید از یک محافط کامل استفاده شود.

*حفاظت در برابر جرقه های الکتریکی

فردی که در محل کار خود با برق سرو کار دارد ، نیاز به حفاطت زیادی دارد. کارکنان باید در محلی فعالیت کنند که از تخلیه بار الکتریکی برخوردار باشند. حفاظت از این مسئله ضروری است و باید از وسایلی چون لباس ، دستکش و کفش استفاده شود. اما نباید فقط به این موارد محدود شد می توان از عایق ها هم استفاده نمود.

*محافظت از دست

انتخا دستکش مناسب کار ، با توجه به نوع خطرات موجود ، مقاومت ، ضخامت و سطح مورد نیاز ضروری است. به عنوان مثال فردی که با برش چوب سرو کار دارد باید از دستکش مخصوص با جنس متناسب استفاده کند. دستکش ها باید قبل از انجام فعالیت از طریق برش تست پارگی بررسی شوند و بعد مورد استفاده قرار گیرند.

*حفاظت از سیستم تنفسی

ماسک ها یکی از اصلی ترین لوازم محافظتی تنفس می باشند اما حفاظت از سیستم تنفسی نباید با ماسک محدود شود. وسایل دیگری هم هستند که در صنایع مختلف استفاده می شوند. این وسایل در برابر آلاینده هایی که معمولا دیده نمی شوند و نامرئی هستند مورد استفاده قرار می گیرند. ماسک این وظیفه را دارند که از آلودگی ها جلوگیری کنند. اما در برخی شرایط به فراهم نمودن اکسیژن هم لازم است ، که در این موارد از ماسک های خاص استفاده می شود.

*حفاظت از شنوایی

مواقعی که فرد در یک محیط پر سرو صدا مشغول فعالیت است و از ماشین ها و ابزار های پر سرو صدا کار می کند ، مسلم است که خطر شنوایی آن را تهدید کند. گوشی های ایمنی از مواردی هستند که از گوش در برابر صدا محافظت می کنند و مورد استفاده قرار می گیرند. که خود شامل دو نوع روگوشی و توگوشی می شوند.

*نگهداری و بازرسی تجهیزات

حال پس از استفاده از وسایل ایمنی مورد نیاز باید به نگهداری درست و بازرسی به موقع و منظم تجهیزات ایمنی پرداخته شود. افراد باید قیل و پس از استفاده از محصول مورد استفاده خود ، آن را در محل مناسب قرار دهند. زیرا این وسایل از اهمیت به سزایی برخوردار هستند و باید در مواقع کار به آن ها دسترسی داشت. کارفرمایان و خود کارکنان باید هر چند وقت یک بار به بررسی وسایل و تجهیزات ایمنی خود بپردازند.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *