کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

درمان سریع سرفه کردن با نوشیدنیهای گیاهی

منتشره شده در شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸

درمان سریع سرفه کردن با نوشیدنیهای گیاهی

 

سرفه یکی از رایج ترین بیماری ها است زمانی که انسداد یا سوزش در گلو و یا قسمت های بالایی هوا وجود دارد، مغز فکر می کند یک عنصر خارجی وجود دارد و به بدن می گوید که آن عنصر را حذف کند. سرفه نیز می تواند ناشی از عفونت ویروسی، سرماخوردگی، آنفولانزا و سیگار کشیدن یا مشکلات سلامتی مانند آسم، سل و سرطان ریه باشد.

برخی از علائم سرفه، خارش گلو، درد سینه و گرفتگی است. به جای استفاده از شربت ضد سرفه، می توانید برخی از درمان های طبیعی که در این بخش آورده ایم را با استفاده از مواد خام موجود در آشپزخانه درست کنید.

  • شربت درمانی سرفه با عسل
شربت درمانی سرفه با عسل
شربت درمانی سرفه با عسل

کودکان، به ویژه زیر ۶ سال ، بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی هستند، زیرا سیستم های ایمنی آن ها به اندازه کافی قوی نیست که بتوانند در برابر بیماری ها دفاع کنند. اگر کودک در خانه دارید، این شربت سرفه خانگی خوب است.

در این نسخه از عسل، لیمو و روغن نارگیل استفاده می شود لیمو به تقویت ایمنی کودک کمک خواهد کرد چون غنی از ویتامین ث است همانند لیمو، عسل خواص ضد باکتری و ضد ویروسی دارد که عوامل بیماری زا مهاجم را می کشد.هم چنین برای سرفه های ناشی از آلرژی مفید است. روغن نارگیل یک ضد میکروب موثر دیگر است و تعداد گلبول های سفید بدن را بهبود خواهد داد تا به طور طبیعی به مبارزه با این عفونت کمک کند

چیزهایی که به آن نیاز دارید:

عصاره لیمو که تازه فشار داده (افزایش ایمنی)
۴ ق عسل (ضد میکروبی)
روغن نارگیل خالص ۲ قاشق سوپ خوری

عسل ، لیمو و روغن نارگیل را ترکیب کنید. ۲ قاشق سوپ خوری روغن نارگیل خالص را با ۴ ق آب لیمو تازه و ۱/۳ فنجان عسل را داخل شیشه ترکیب کنید و به صورت روزانه مصرف کنید.۱ قاشق چای خوری از این مخلوط را ۲ تا ۳ بار در روز به کودک بدهید تا سرماخوردگی را درمان کنید. برای بزرگسالان، روزانه ۱ قاشق سوپ خوری مصرف کنند تا سرفه رفع شود.می توانید این شربت سرفه را در دمای اتاق یک هفته نگه دارید اگر می خواهید بیشتر نگه دارید، می توانید آن را به مدت ۳ تا ۴ هفته در یخچال نگه دارید. فقط کمی قبل از مصرف آن را گرم کنید.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *