کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

درمان سرفه با عسل۲

منتشره شده در دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸

درمان سرفه با عسل۲

  • عسل و پیاز

پیاز ترکیباتی را که باعث رفلکس سرفه می‌شوند مهار می‌کند و به خارج شدن خلط از گلو کمک می‌کند. یک پیاز را ریز خرد کنید. پیاز خرد شده را داخل دستگاه میکسر بریزید تا له شود و بعد آب آن را بگیرید یک قاشق غذاخوری عسل به آب پیاز اضافه کنید و اجازه بدهید به مدت ۴ تا ۵ ساعت بماند یک قاشق چایخوری را به عنوان شربت سرفه دوبار در روز مصرف کنید. این ترکیب به درمان گلودرد نیز کمک می‌کند.

  • عسل، آب لیمو، و روغن نارگیل

عسل، آب لیمو، و روغن نارگیل از دیگر ترکیبات درمانی طبیعی ممکن برای تسکین سرفه به شمار می‌روند. عسل دارای خواص قدرتمند ضد ویروسی و ضد میکروبی است! در مطالعات بالینی، عسل ثابت کرده است که در زمینه‌ی اثربخشی بر تسکین سرفه، به اندازه‌ی داروهای شیمیایی موثر است. هم‌چنین، عسل را به خاطر خاصیت‌اش در کمک به تسکین آلرژی نیز می‌شناسند. طبق نتایج این مطالعات، مصرف چند قاشق چای خوری عسل خام محلی پیش از فصل گرده‌افشانی می‌تواند در افزایش قدرت ایمنی بدن در برابر گرده‌ها اثربخش باشد!

آب لیمو نیز غالبا به عنوان یک درمان خانگی موثر برای بسیاری از مشکلات سلامتی استفاده می‌شود. آب لیمو به عنوان عاملی برای تقویت دستگاه ایمنی بدن شناخته می‌شود، و هم‌چنین دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری است. بسیاری از آدم‌ها هنگام ابتلا به گرفتگی بینی مقداری آب لیمو می‌نوشند. این کار به پاکسازی سینوس‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود راحت‌تر تنفس کنیم. هنگام ابتلا به سرماخوردگی، روغن نارگیل می‌تواند به کاهش دوره‌ی بیماری کمک کند و هنگام ترکیب شدن با مخلوط عسل، لیمو، و آب یا چای ولرم می‌تواند کاملا تسکین دهنده باشد.این سه ماده‌ را با هم مخلوط کنید و یک شربت فوق‌العاده برای تقویت دستگاه ایمنی بدن‌تان بسازید که می‌تواند به تسکین سرفه و گلو درد کمک کند.

  • عسل، لیمو، و تخم کتان

عسل، لیمو، و تخم کتان، از دیگر ترکیبات اثربخش برای تسکین سرفه‌های آزاردهنده به شمار می‌روند. وقتی تخم کتان را در آب می‌جوشانید، مایع غلیظ و چسبناکی ایجاد می‌شود که می‌تواند به آرامش مجاری برونش کمک کند. عسل و لیمو نیز به خاطر خواص آنتی‌بیوتیکی‌شان مشهور هستند و می‌توانند به کاهش التهاب کمک کنند. بنابراین، وقتی عسل و لیمو را به جوشانده‌ی تخم کتان اضافه کنید، به یک آنتی‌بیوتیک طبیعی برای رفع سرفه و سرماخوردگی‌ دست می‌یابید.

  • عسل و شیر گرم

شیر گرم و عسل در تسکین سرفه برای برخی آدم‌ها اثربخش است، ولی شیر از این لحاظ که باعث غلیظ شدن بلغم و افزایش ناراحتی می‌شود، شهرت خوبی ندارد. حکم نهایی؟ می‌توانید آن را امتحان کنید و ببینید آیا این ترکیب طبیعی به شما کمک می‌کند یا وضعیت‌تان را وخیم‌تر می‌کند.

به گفته‌ی مرکز مایو کلینیک، “‌طبق باور عوام، با این‌که نوشیدن شیر باعث ایجاد بلغم (مخاط) بیش‌تر نمی‌شود، ولی ممکن است آن را غلیظ‌تر کند و بیش از حد معمول باعث آزار جداره‌ی گلوی‌تان شود.‌”‌ از سویی دیگر، با این‌که طبق ادعای درمان‌های عامیانه، نوشیدن یک فنجان شیر گرم و عسل می‌تواند باعث بهبودی سرفه‌های آزاردهنده‌تان شود،‌ در نهایت، بهتر است خودتان امتحان کنید و بدن‌تان را بشناسید؛ و بر اساس آن، تصمیم بگیرید که آیا بهتر است از شیر و سایر محصولات لبنی استفاده کنید یا خیر.

  • عسل و زنجبیل و بابونه

این شربت ضد سرفه‌ی طبیعی از موادی تشکیل شده است که عموما به آسانی در دسترس هستند، و آن را می‌توان بیش از دو ماه در یخچال نگهداری کرد. با این‌که عسل جزء یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده‌ی این شربت است، عسل به طور طبیعی، و به تنهایی، می‌تواند سرفه را تسکین دهد. زنجبیل یک عامل ضد التهابی طبیعی است و نقش اکسپکتورانت را بازی می‌کند. بابونه باعث آرامش ماهیچه می‌شود، خارش گلو را تسکین می‌دهد، و به علاوه، خواب آرامی برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

  • عسل، پیاز، و سیر

نصف فنجان عسل را با نصف فنجان آب ترکیب کنید. یک عدد پیاز خرد شده و یک حبه سیر خرد شده به آن‌ها اضافه کنید. مقدار کمی مریم گلی، آویشن، یا اورگانو نیز به آن بیفزایید و اجازه دهید به مدت یک شب در دمای اتاق بماند. سپس آن را از صافی عبور دهید و مایع باقی مانده را به عنوان شربت ضد سرفه استفاده کنید. آن را در یخچال نگهداری کنید. عسل، پیاز، و سیر، همگی به طور طبیعی دارای خاصیت ضد میکروبی هستند. هم‌چنین، عسل به عنوان ماده‌ای نرم‌کننده، تاثیرات سرفه را بر دیواره‌ی گلو آرام می‌کند و باعث تسکین درد آن می‌شود.

  • عسل و لیمو و دارچین

شربتی از لیمو، دارچین و عسل تهیه کنید تا از خودتان در برابر سرماخوردگی مواظبت کنید. نحوه‌ی درست کردن آن بـه این قرار است: کمی عسل را داخل یک ماهیتابه بریزید، آن را تا نیمه پر کنید و از حرارت غیر مستقیم شعله استفاده کنید تا حسابی رقیق شود. بعد یک مقدار دارچین و لیمو به آن اضافه کنید. این شربت را برای مبارزه‌ با سرماخوردگی مصرف کنید.

  • عسل و آب هویج

هویج دارای ویتامین ها و مواد مغذی فراوانی است که می‌توانند به تسکین نشانه‌های مختلف سرفه کمک کنند. آب ۴ تا ۵ هویج تازه را بگیرید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا رقیق شود. برای این‌که طعم و مزه‌ی بهتر و مزایای بیش‌تری داشته باشد، یک قاشق چایخوری عسل نیز به آن اضافه کنید. این آب هویج را سه تا چهار بار در روز بنوشید تا زمانی که علائم‌تان بهبود بیابد

برچسب ها : ، ، ،
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *