کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

درمان سرفه با عسل

منتشره شده در دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸

درمان سرفه با عسل

با شروع فصل سرما مشکلات گلو درد و سرفه همه گیر می شود و یک یاز بهترین روش های درمان استفاده از درمان های خانگی و طبیعی است. یکی از بهترین خوراکی هایی که جهت درمان سرفه استفاده می شود عسل است. این ماده طبیعی و خوشمزه برای بیماری های مختلف شما معجزه میکند. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا چند روش خانگی سریع و آسان ارزان برای درمان سرفه با عسل را یاد بگیرید.

  • عسل و زردچوبه

زردچوبه یک داروی قدیمی برای سرفه است که از نظر بسیاری از آدم‌ها تاثیر مثبتی روی درمان سرفه دارد. نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید. شما همچنین می‌توانید پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری عسل را برای سرفه‌ی خشک امتحان کنید. برای تهیه‌ی چای زردچوبه، یک قاشق غذا خوری پودر زردچوبه را به ۴ فنجان آب جوش اضافه کنید. اجازه بدهید دم بکشد و بعد آن را صاف کنید. چای را با کمی لیمو و عسل ترکیب کنید تا خواص تسکین‌دهنده‌ی بیش‌تری داشته باشد.

  • عسل و آویشن

آویشن در بعضی از کشورها مانند آلمان برای انواعی از بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود. این گیاه دارویی کمک می‌کند تا ماهیچه‌های گلو شل شوند و التهاب را کاهش می‌دهد. آب را بجوشانید و آن را به همراه ۲ قاشق چایخوری آویشن خرد شده در یک فنجان بریزید و اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. قبل از نوشیدن ترکیب را صاف کنید. می‌توانید کمی عسل و لیمو نیز به آن اضافه کنید تا خواص تسکین‌دهنده‌اش افزایش بیابد. این دو ماده همچنین می‌توانند طعم و مزه‌ی دمنوش را بهتر کنند.

  • عسل و ریحان

آب برگ ریحان مقدس و زنجبیل را بگیرید. کمی آن را گرم کنید و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را دو بار روز و به مدت ۳ روز برای از بین بردن سرفه و سرماخوردگی استفاده کنید.

  • عسل و زنجبیل

ابتدا ریشه‌ی تازه‌ی زنجبیل را آماده کنید و بعد آن را به صورت ریز برش بزنید. در مرحله‌ی بعد زنجبیل برش‌خورده را داخل آب جوش بریزید. به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا چای دم بکشد و بعد آن را بنوشید. در صورتی که تمایل دارید چای زنجبیل‌تان شیرین باشد،‌ می‌توانید کمی عسل به آن اضافه کنید. چای زنجبیل همراه با عسل به تسکین گلودرد نیز که یکی از علائم آزاردهنده‌ی سرماخوردگی است، کمک می‌کند. علاوه بر این، توصیه می‌شود که روزانه ۳ تا ۴ فنجان از این چای را برای درمان سرماخوردگی واز بین بردن سرفه مصرف کنید.

  • عسل و دارچین

برای تهیه این چای می‌توانید ۳ الی ۴ قاشق چای خوری عسل خام را در یک لیوان آب گرم حل کنید، و سپس نصف قاشق چای خوری دارچین نیز به آن بیفزایید. ترکیب عسل و دارچین داروی ضد التهابی قدرتمندی می‌سازد که نه تنها برای درمان برونشیت، بلکه برای درمان حساسیت (آلرژی) و سایر اختلالات دستگاه تنفسی نیز ایده‌آل خواهد بود. می‌توانید قبل از خواب یک قاشق چای خوری عسل نوش جان کنید. به هر حال، باید روزی ۲ الی ۳ مرتبه عسل میل کنید. ولی حتما به خاطر داشته باشید، کودکان زیر یک سال هرگز نباید عسل مصرف کنند؛ زیرا در این صورت، ممکن است با خطر ابتلا به بوتولیسم مواجه شوند.

  • عسل و لیمو

این یک درمان خانگی ساده است که گلوی تحریک شده و دردناک را سریع تسکین می‌دهد و همچنین سرفه خشک را درمان می‌کند. من اغلب از این درمان برای خانواده‌ام استفاده می‌کنم هر زمانی که هر یک از ما دچار سرفه‌ی خشک شده باشیم. آب لیمو و عسل را با هم مخلوط کنید و ۳ تا ۴ بار در روز ترکیب حاصل را میل کنید. شما همچنین می‌توانید عسل و لیمو را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و برای تقویت سیستم ایمنی، هر روز آن را میل کنید.

  • عسل و عناب

اگر سرفه‌ی ناشی از سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارید، می‌توانید این درمان سنتی کره‌ای را امتحان کنید. برای انجام این درمان باید عناب خشک شده را با ادویه، عسل و چندین ماد‌ه‌ی مفید دیگر ترکیب کنید. ۲۵ عناب خشک (برش خورده)، ۱ گلابی آسیایی بزرگ (دانه‌ّهای آن را خارج کنید و بعد میوه را برش بزنید)، قطعه‌ای زنجبیل به طول ۷ تا ۶ سانتی‌متر(خرد شده)، ۲ تا ۳ چوب دارچین و ۸/۲ لیتر آب را در یک قابلمه‌ی کوچک بریزید. در قابلمه را بگذارید و حرارت را در حد متوسط ​​تا زیاد نگه دارید تا زمانی که آب بجوشد.حرارت را تا حد متوسط ​​پایین بیاورید و بگذارید ۱ ساعت دیگر با حرارت پایین بجوشد.مواد را از داخل آب خارج کنید و ترکیب را صاف کنید. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری (۱۵ تا ۳۰ میلی‌لیتر) عسل را برای شیرین کردن چای به آن اضافه کنید. یک لیوان از این دارو را به صورت گرم بخورید تا گلوی‌تان را تسکین دهد و سرفه را در عرض چند دقیقه متوقف کند. یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که سعی کنید بدن خود را ریلکس کنید و نفس‌های عمیق بکشید.

  • عسل و فلفل

فلفل سیاه پرفروش‌ترین ادویه‌ی جهان است، اما بیشترین استفاده‌ی آن به دنیای آشپزی محدود می‌شود. آنچه مردم از آن اطلاع ندارند این است که از فلفل سیاه می‌توان به عنوان یک درمان عالی برای سرفه‌هایی که با خلط زیاد یا احتناق سینه همراه هستند استفاده کرد.عسل خواص ضد باکتریایی به آن می‌افزاید و از تحریک کنندگی بیش از اندازه‌ی آن می‌کاهد. داخل یک لیوان یک قاشق چایخوری پودر فلفل و یک قاشق غذاخوری عسل بریزید و آن را از آب جوش(۲۳۰ گرم) پر کنید. این مخلوط را هم بزنید تا ذرات فلفل پخش و در عسل ذوب شوند. بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه خیس بخورد، بعد یک بار دیگر آن را هم بزنید، و به طور کامل آن را سر بکشید. در صورت نیاز، برای نرم کردن مخاط این عمل را ۱ تا ۲ بار در روز تکرار کنید.

برچسب ها : ، ،
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *