کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

درباره عکاسی خیابانی

منتشره شده در یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸

درباره عکاسی خیابانی

زمانی بود که فکر می‌کردیم چرا باید دوربین دست بگیریم و در خیابان از افراد کاملا غریبه عکاسی کنیم؟ این کار علاوه بر این که شاید شجاعانه به نظر برسد اما در عین حال کمی عجیب است. حتی ممکن است غیرقانونی هم باشد! پس چرا عده‌ای به آن علاقه دارند؟ خوب که دقت کنید متوجه خواهید شد که درواقع «عده‌ای» به آن علاقه ندارند و همه کسانی که به عکاسی مشغولند به نوعی عکاسی خیابانی می‌کنند؛ حتی اگر به طور تصادفی باشد!

حال اگر می‌خواهید عکاس خیابانی بهتری باشید از این نکات و ترفندها غافل نشوید. عکاسی خیابانی واقعی، با همه مزایا و معایبش، یک هنر جدید و مطرح است. عکاس خیابانی باید کسی باشد که توانایی ثبت یک لحظه‌ را داشته باشد، لحظه‌ای که حاوی یک پیام قدرتمند باشد. هر کسی توانایی چنین کاری را ندارد، اما ناامید نشوید، یک عکس ساده از یک عابر ممکن است در زمانی دیگر عکس خاصی شمرده شود.
پیش از هر چیزی این را به خاطر بسپارید که عکاسی خیابانی ارتباط مستقیمی با فرهنگ و عرف جامعه دارد. مثلا در چین ممکن است مردم از این کار استقبال کنند و حتی از شما بخواهند از آنها عکس بگیرید اما در غرب فرهنگی کاملا متفاوت حکمفرما باشد و مردم عکس‌العمل مثبتی نسبت به دوربین نشان ندهند. دوستانه بودن و لبخند زدن می‌تواند کمک خوبی برای احساس امنیت دادن به سوژه‌ها باشد. اما در عین حال سعی کنید مصنوعی نباشد و یا خود را معصوم جلوه ندهید زیرا چنین کاری عموما به دیگران این حس را می‌دهد که «حتما ریگی به کفش دارید!».

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *