کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

درباره سموم کشاورزی

منتشره شده در دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸

درباره سموم کشاورزی

  • فلسفه مبارزه شیمیایی

جایگاه مبارزه شیمیایی در مدیریت تلفیقی آفات عبارت است از بکار گیری انواع روشهای مبارزه بر علیه یک یا چند آفت به صورت منظم و سازمان یافته که بر اساس اصول و قواعد خاص صورت می گیرد و بر این اساس خسارت حاصله تا زیر سطح زیان اقتصادی پائین می آید.

  • مبارزه شیمیایی با آفت

مفهوم حفاظت از گیاهان در برابر آفات عبارت است از کاهش دادن جمعیت آفات در هر مرحله از رشد که تاثیر مستقیم در ایجاد خسارت در محصول دارند.

  • زمان سم پاشی

• کشاورز باید بداند که برای کنترل آفت چه نوع آفت کش و چه میزانی مورد نظر است . در برخی مواقع لازم است یک سم پاشی ملایم صورت بگیرد و این خود باعث کاهش مقاومت می شود .برای پیش بینی میزان سم مورد نیاز و زمان سم پاشی مناسب باید پیش بینی از وضعیت آفت داشته باشیم پیش بینی وضعیت آفت و جمع آوری یک سری اطلاعات اختصاصی و بیولوژیک و تلفیق آنها با شرائط جوی می باشد .در حال حاضر میزان اطلاعات در زمینه محدود است .

  • محاسبه مقدار سم

۱- محاسبه مقدار سم لازم از یک فرمولاسیون (X) با توجه به مقدار ماده موثره در هکتار (A) و در صد ماده موثره در فرمولاسیون (B) بوسیله رابطه زیر صورت می گیرد.

X = A x100

B

۲- برای محاسبه مقدار سم موثره (Y) که لازم است با مقداری از یک ماده رقیق کننده (Q) برای به دست آوردن غلظت معینی از سم مخلوط می گردد از رابطه زیر استفاده می گردد.

Y=Q x

  • اهداف

یک آفت کش لازم است روی هدف بخصوصی که مورد هجوم آفت بیماریهای گیاهی و علفهای هرز قرار گرفته بکار برده شود. آلودگی محیط زیست بوسیله آفت کشها در اثر دریفت(قطرات رانده شده به خارج از هدف ) آنها به خارج از مزرعه و بیرون از محدوده سم پاشی یکی از معایب کار بوده و انتفادی است که به آفت کشها می شود مخصوصا موقعی که اثرات سوء دریفت آشکار باشد .

  • مبارزه با آفات

مفهوم حفاظت از گیاهان عبارت است از کاهش جمعیت آفات در مرحله ای از تکامل آن که مسئولیت مستقیم خسارت به مزارع را بر عهده دارد . موثر ترین روش در حفاظت از گیاهان موقعی است که سم بکار رفته در مزرعه مورد هجوم آفات قرار گرفته به طور ضربتی جمعیت آن را کاهش داده و این کار طوری انجام شود که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *