کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

خواص کنسرو ذرت۲

منتشره شده در چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

خواص کنسرو ذرت۲

  • خواص ذرت برای چشم

زئازانتین و لوتئین موجود در ذرت، از اکسید شدن پروتئین چشم جلوگیری‌می‌کنند. اکسیدشدن پروتئین چشم باعث تاری دید می‌شود و ذرت به کاهش تباهی لکه زرد کمک‌ می‌کند.علاوه بر این، ویتامین A تولید شده از بتاکاروتن موجود در ذرت، بینایی را به طرز قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد. به همین دلیل، مصرف مناسب ذرت برای چشم‌ها، کاهش وزن و سلامتی مفید است.

  • خواص کنسرت ذرت در بدنسازی

ذرت به فرآیند افزایش وزن در افراد لاغر کمک می‌کند. ذرت، برای افرادی که وزن کمی دارند و به‌سختی وزن اضافه ‌می‌کنند بهترین انتخاب است.این افراد باید برای افزایش وزن، کالری مصرفی خود را افزایش دهند. به‌علاوه، ذرت، کربوهیدرات و کالری بالایی دارد، بنابراین با مصرف درست این ماده غذایی، می‌توانید به‌آسانی و سریع، به افزایش وزن برسید.

بنابراین، اگر به دنبال راه‌های طبیعی برای افزایش وزن سریع هستید، یک فنجان دانه ذرت می‌تواند ۱۳۰ کالری به شما بدهد.شما برای افزایش حجم در بدن‌سازی نیازی به استفاده از پودرهای پرضرر ندارید بلکه با مصرف روزانه ذرت یا کنسرو ذرت می‌توانید به نتیجه دلخواهتان برسید، بدون اینکه بدنتان را در معرض آسیب‌های جدی قرار دهید.اگر ورزش بدن‌سازی انجام می‌دهید از خواص کنسرو ذرت در بدن‌سازی استفاده کنید.تحقیقات نشان می‌دهند که کربوهیدرات‌ها سریع‌تر از شکر هضم می‌شوند. واردکردن کربوهیدرات به جریان خون به‌اندازه پروتئین برای متوقف کردن فرایند کاتابولیک موقع بیدار شدن از خواب مهم است.زمانی که صبح از خواب بیدار می‌شوید بدنتان در یک حالت کاتابولیک است. به‌عبارت‌دیگر بدن شما پروتئین عضلات شمارا برای سوخت مصرف می‌کند. برای جلوگیری از این فرایند نیاز به خوردن دارید.در این زمان شما به دو چیز احتیاج دارید: سریع‌ترین پروتئین قابل‌هضم و سریع‌ترین کربوهیدرات قابل‌هضم. گلیکوژن موجود در کبد که در شب به‌طور کامل مصرف‌شده با مصرف ذرت به بدن سریعاً پیغام می‌رساند که عمل کاتابولیزه خود را متوقف کند.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به‌محض بیدار شدن از خواب یک کنسرو ذرت یا نوشیدنی مایع (پودر نشاسته ذرت) میل کنید و سپس ۳۰ الی ۶۰ دقیقه بعد یک صبحانه کامل به‌عنوان صبحانه دوم میل کنید.کربوهیدرات موجود در ذرت سطح هورمون آنابولیک انسولین را بالا می‌برد و کربوهیدرات‌هایی که میل کردید را به سلول‌های عضلات شما می‌کشاند و به‌عنوان گلیکوژن در بدن ذخیره می‌شوند تا برای تمرینات بعد در بدن‌سازی مورداستفاده قرار گیرند. از خواص کنسرو ذرت در بدن‌سازی و افزایش حجم غافل نشوید.

  • خواص ذرت برای کنترل کلسترول

روغن ذرت دارای اثر ضد آتروژنیک بر سطح کلسترول است. بنابراین، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند. به‌ویژه، روغن ذرت، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش سلامت قلب محسوب ‌می‌شود.همان‌گونه که قبلاً گفته شد، ذرت، اسیدهای چرب زیادی از قبیل اسیدهای چرب امگا ۳ و اسیدهای چرب امگا ۶ دارد. بنابراین، اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند به مهار کلسترول بد کمک کرده و سپس به بخش‌های اتصال بازگردند.درنتیجه، این، موقعیت‌های انسداد عروق را کاهش داده و فشارخون را پایین‌می‌آورد. به‌علاوه، احتمال سکته و حمله قلبی نیز کاهش‌می‌یابد.

  • خواص ذرت برای کاهش قند خون

ذرت به تنظیم قند خون کمک می‌کند زیرا سرشار از ویتامین‌های گروه B است. همچنین، ذرت سرشار از پروتئین و فیبر نیز هست که می‌تواند عبور غذا را تسهیل کند.از جذب قند در دستگاه گوارش جلوگیری کرده و به تنظیم سطح قند خون کمک‌می‌کند. بنابراین، مصرف ۱-۲ فنجان ذرت، دیابت نوع ۱ و ۲ را به میزان قابل‌توجهی کنترل‌می‌کند.همان‌طور که قبلاً گفته شد، قند موجود در ذرت موجب تأثیر نامطلوب بر قند خون نمی‌شود.

  • خواص ذرت و ایدز

لکتین‌ها پروتئین‌هایی هستند که در بسیاری از مواد غذایی یافت می‌شوند. ذرت نیز سرشار از این پروتئین‌ها است. لکتین‌ها می‌توانند به گیرنده‌های کربوهیدراتی در غشای سلول‌ها متصل شود.اتصال لکتین‌ها به این گیرنده‌ها فعالیت بسیاری از ویروس‌ها، ازجمله ویروس ایدز را مختل می‌کند. با این حال مطالعات بیشتری برای اثبات اثر ذرت بر بیماری ایدز لازم است.

 

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *