...
کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

خواص و فواید فلفل دلمه ای

منتشره شده در چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸

خواص و فواید فلفل دلمه ای

 

  1. سیلیکون بالای اون ناخونا و موها رو تقویت می کنه: فلفل دلمه ای سبز مقدار زیادی سیلیکون طبیعی داره که ممکن مو و ناخنا را حفظ کنه.
  2. فلفل دلمه ای برای افزایش و رشد مو: فلفل دلمه ای قرمز محرک طبیعی رشد مو و با تحریک گردش خون تو درمان ریزش مو مفید. در مورد ریزش مو، کپسایسین جریان خون را بهبود میده که برای رشد و حفاظت از فولیکول مو از اثرات دی هیدرو تستسترون حیاتی.
  3. فلفل دلمه ای برای تقویت فولیکلول مو: یکی از علتا اینکه چرا فلفل دلمه ای برای مو خوب ، این واقعیت که فلفلا منابع عالی ویتامین ث هسن و برای سلامتی مو ضروری. ویتامین ث به جذب مناسب آهن کمک می کنه، برا همین تضمین می کنه که آهن کافی تو سلولا خونی قرمز برای حمل اکسیژن به فولیکلول های مو وجود داره. همچنین ویتامین ث در تشکیل کلاژن استفاده میشه. کلاژن برای فولیکلولهای مو، مورد نیاز. کمبود ویتامین ث میتونه باعث خشک شدن و ریزش مو بشه که به راحتی شکسته میشن.
  4. فلفل دلمه ای برای بالا بردن رشد مو برای سلامتی: استفاده از فلفل دلمه ای رو مو میتونه تو رشد مو از راه بهبود گردش خون مفید. چند فلفل دلمه ای خشک و تو آب بجوشونین و به مدت ۵ تا ۶ دقیقه اونو رها کنین. بعد از خنک شدن آن را با کمک پنبه روی سر ماساژ بدین و بزارین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باشه.بعدش موهاتونو بشورین. این کارا باید دو بار در هفته برای بهترین نتیجه انجام بدین. فلفل دلمه ای، رشد و سلامت مو را افزایش میده.پوست سالم و درخشان نقش مهمی تو افزایش ظاهر کلی داره. بعضی از مشکلا معمول پوستی که امروزه باهاش روبه رو میشیم، وجود چین و چروک،رنگ پریدگی ، ضخیم شدن و کاهش الاستیسیته اس . اگر چه ژنتیک تا حد زیادی مشخص می کنه که چه وقتی پوست شروع به بروز علائم پیری می کنه، دلایل دیگه ای مثل آسیب پوست و سبک زندگی ناسالم وجود داره. اکسیداسیون یک فرآیند شیمیایی که در آن رادیکال های آزاد الکترونا را از سلولای سالم می دزدن برا همین باعث آسیب پوست میشن. بیشتر آسیبا پوستی به خاطر قرار گرفتن در معرض سیگار و نور خورشید درست میشن.
  5. فلفل دلمه ای برای مبارزه با آسیب اکسیداتیو: فلفل دلمه ای قرمز، سبز و زرد غنی از ویتامین ث هستن که به تولید کلاژن کمک میکنه. کلاژن پوست و محکم میکنه و از سلولا جلو آسیب بیشتر محافظت میکنه و توانایی پوست در برابر مبارزه با آسیب اکسیداتیو زیاد میکنه.
  6. فلفل دلمه ای برای جوان سازی و سلامت پوست: آنتی اکسیدانا و مواد فوتو شیمیایی تو عصاره فلفل دلمه ای، پوست و سالم و جوان میکنه.
  7. فلفل دلمه ای برای درمان زونا و قارچ پا : به خاطر خواص ضد قارچ و ضد باکتری، فلفل دلمه ای میتونه عفونتی مانند زونا و قارچ پا را در ترکیب با داروهای مناسب خوب کنه.
  8. فلفل دلمه ای برای کاهش علائم سالمندی: مصرف عصاره فلفل دلمه ای به کم شدن علائم سالخوردگی به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان کمک میکنه. فلفل دلمه ای پوست و از آسیبا رادیکالا آزاد حفظ میکنه برا همین پوست و سالم و جوون میکنه.
  9. فلفل دلمه ای برای پاک سازی پوست : مخلوطی از عصاره هویج و فلفل دلمه ای سبز میتونه در تمیز کردن لکها و جوشا پوست مفید.
  10. فلفل دلمه ای برای مفید برای چشم ها : بالابودن ویتامین آ، در فلفل دلمه ای قرمز به بینایی به ویژه بینایی شب کمک می کنه.اونا منبع غنی کارتنوئید به نام لئوتین هستن که به کاهش خطر انحطاط چشم کمک می کنه. انحطاط بینایی شایع ترین علت از دست دادن بینایی. همچنین فلفل دلمه ای هم چون سطح بالای بتا – کاراتوئن و ویتامین ث از چشم محافظت می کنه.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.