...
کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

خواص و مزایای سلامتی گل کلم۲

منتشره شده در شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸

خواص و مزایای سلامتی گل کلم۲

  1. گل کلم برای درمان اختلالات عصبی:سولفورفان و ایندول های موجود در گل کلم نقش کلیدی در کاهش پیشرفت بیماری های تحلیل برنده ی اعصاب ایفا می کنند.آنها آنزیم های سم زدا را فعال می کنند و همین سطح گلوتاتین را افزایش می دهد و به درمان آسیب های عصبی ناشی از التهاب و استرس اکسیداتیو در بیماری های آلزایمر و پارکینسون کمک می کند.
  2. گل کلم برای کاهش فشار خون:خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی گلوکورافانین و سولفورفان موجود در گل کلم به کاهش استرس اکسیداتیو و همین طور میزان LDL و کلسترول کلی کمک می کند.گل کلم همچنین باعث افزایش کلسترول HDL (کلسترول خوب) و کاهش فشار خون می شود و علاوه بر این، فیبر و اسید چرب امگا ۳ موجود در گل کلم نیز به کاهش کلسترول بد کمک می کند و مانع از سخت شدن شریان ها می شود.
  3. گل کلم برای حفظ تعادل الکترولیتی بدن:محتوای پتاسیم موجود در گل کلم، به حفظ تعادل الکترولیتی در بدن که برای عملکرد سیستم عصبی و انقباض عضلانی ضروری است، کمک میکند.
  4. گل کلم برای تقویت سیستم ایمنی بدن:گل کلم غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی تقویت کننده ی سیستم ایمنی است. حضور ویتامین C همراه با سایر ترکیبات سودمند موجود در آن به جلوگیری از انواع مختلف عفونت کمک می کند و مکانیسم های دفاعی بدن را تقویت می کند و مانع از بروز التهاب ناشی از بیماری ها می شود.
  5. گل کلم برای پیشگیری از چاقی و اضافه وزن:گل کلم حاوی عناصر سالم مانند ایندول ها است که اثرات ضد چاقی دارند. مطالعات نشان می دهند که مصرف گل کلم در پیشگیری از التهاب و اختلالات متابولیکی در بدن مفید است.همچنین به تحریک ترموژنز هایی که سبب سوختن چربی می شوند کمک می کند و مانع از بروز چاقی میشود.
  6. گل کلم برای کمک به رشد جنین:استفاده از گل کلم در برنامه ی غذایی دوران بارداری مفید است به دلیل وجود فولات که به رشد سالم عصب های کودک کمک می کند.گل کلم همچنین دارای ویتامین ها و مواد معدنی ضروری دیگری مانند فیبر است که سلامت کلی را ارتقا می دهند.
  7. گل کلم برای بهبود سلامت مغز:گل کلم حاوی کولین و فسفر است که هر دو در ترمیم غشای سلولی موثر هستند.ترمیم غشای سلولی برای عملکرد کارآمد مغز و سیستم عصبی جهت انتقال سیگنال های عصبی ضروری است. علاوه بر این، وجود پتاسیم و ویتامین B6 در گل کلم نیز با ایجاد یک سری از انتقال دهنده های ضروری مورد نیاز، از جمله دوپامین و نوراپی نفرین نقش مهمی در حفظ سلامت مغز و ترویج ارتباط مناسب در عصب ها دارد.
  8. گل کلم سرشار از پتاسیم است:پتاسیم، یک ماده معدنی است که عملکرد قلب و ماهیچه را تنظیم می کند، فشار خون را در افراد با فشار خون متوسط و فشار خون بالا کاهش می دهد، برای کاهش خطر سکته و بیماری قلبی کرونر مفید است. همچنین یک ماده الکترولیت است و می تواند تعادل الکترولیت را تنظیم کند.
  9. گل کلم برای کمک به کنترل دیابت:مصرف منظم گل کلم به دلیل وجود ویتامین C و پتاسیم ، به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند. پتاسیم موجود در گل کلم به تنظیم متابولیسم گلوکز کمک می کند ؛ این عنصر همچنین به منظور اقدام علیه افزایش سطح قند خون در بدن، توسط پانکراس برای ترشح هورمون انسولین مصرف می شود. پایین بودن سطح پتاسیم در بدن در نهایت می تواند سطوح قند خون را افزایش داده و تهدیدی جدی برای بیماران دیابتی ایجاد کند. علاوه بر این، مطالعات نیز نشان می دهند که ویتامین B6 موجود در گل کلم نیز در تقویت تحمل گلوکز در بیماران مبتلا به دیابت بارداری موثر است.
  10. گل کلم برای کمک به درمان کولیت:مطالعات نشان داده اند که عصاره ی گل کلم دارای خواص ضد التهابی بر علائم کولیت زخمی است. این اثر محافظتی را می توان به حضور فن اتیل ایزوتیوسیانات نسبت داد، که اثر شفا دهنده ای روی آسیب هایی که در بافت های روده و بافت پوششی روده وارد می شود، دارد.
  11. گل کلم برای جلوگیری از سکته مغزی:مصرف میوه ها و سبزیجاتی که گوشت سفید دارند مانند:گل کلم به علت داشتن ترکیب آلیسین به کاهش خطر ابتلا به سکته ی مغزی، کمک می کنند ؛ آلیسین به پاک سازی کبد و خون نیز کمک می کند.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.