کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

خواص درمانی نبات

منتشره شده در یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸

خواص درمانی نبات

نبات در مقایسه با انواع آبنبات ها خاصیت ملین و ضد نفخ بالایی داشته و ماده اولیه آن با قند و شکر یکسان و از نوع ساکاروز است. نبات در مقایسه با قند نیز طبع گرم تری دارد و اگر آن را بسوزانید تبدیل به یک ماده قهوه ای مایل به سیاه با مزه ای تلخ می شود، که به دلیل قابض بودن برای درمان اسهال بسیار نافع است.
-نبات به واسطه دارا بودن مقدارزیادی ساکارز خیلی سریع جذب بدن شده به خاطر تقویت عضلات باعث افزایش سوخت و ساز چربی ها و مواد پروتینی در بدن می شود و چنانچه یک تکه کوچک از ان در دهان گذاشته و به مرور مکیده شود سرفه را قطع و خشونت صوت و سینه و درد ان را بر طرف میکند.
در مجموع نبات طبق تحقیقاتی که تا به حال انجام شده بسیار مقوی, نشاط آور , ضد نفخ , ملین و مدّر می باشد . علاوه بر این از گذشته های خیلی دور در درمان دل درد نیز چای نبات تجویز بسیار موثری داشته است. نبات زعفرانی جهت رفع خستگی های مفرط جسمی و فکری ناشی از کار و فعالیت جنسی زیاد بسیار موثر بوده و هنگامی که چای نبات ، قهوه شیرین شده با نبات ، شیر نبات و یا هر نوع نوشیدنی گرم دیگر میل شود آرامش و نشاط را برای شما به ارمغان می آورد.

  • نبات از بین برنده سفیدی ، نرمی و سردی پوست بدن است.
  • نباتی که از شکر تهیه شده از دیر هضم شدن غذا جلو گیری میکند.
  • همچنین در خواص نبات می توان ضد ترش کردن و ضد آروغ زدن را بیان کرد.
  • تکرر ادرار نیز با نوشیدنی های گرم نبات داغ قابل درمان است.
  • از فوائد نبات رفع خواب آلودگی بخصوص هنگام رانندگی می باشد ، لذا به رانندگان محترم توصیه می شود هنگام رانندگی حتما از چای نبات استفاده کنند استفاده از یک ترکیب ساده چای نبات برای رفع خستگی و خواب آلودگی بسیار موثر بوده و احتمالات تصادفی که به جهت خواب آلودگی و خستگی هستند را کاهش می دهد ، آمار تصادفاتی که به دلیل خواب آلودگی اتفاق می افتند کاهش میابد
  • یکی از خواص و فایده های مهم نبات جلوگیری از جاری شدن آب دهان می باشد ، بخصوص افرادی که آب دهانشان در خواب جاری می شود توصیه می شود از ترکیب های مختلف نبات ، نبات زعفرانی ، نبات سفید بصورت شاخه یا نبات چوبی در نوشیدنی های گرم استفاده کنند چای نبات می تواند علاج خوبی برای رفع جاری شدن آب دهان افراد در خواب و در بیداری باشد.
  • در گذشته برای افرادی که بعلت کهولت سن یا حوادث ناگوار دچار کم حواسی می شدند چای نبات داغ و آبجوش نبات داغ توصیه می شده . از فوائد دیگر نبات درمان کم حواسی می باشد.
  • از دیگر مفاد نبات زعفرانی تسکین درد معده و درد ناشی از انقباض ماهیچه هاست ، نبات داغ در تسکین درد پشت ، کاهش درد کمر ، رفع درد های ناحیه شکم ، علاج پادرد بسیار موثر بوده و برای افراد مبتلا به این درد ها توصیه می شود. چرا که نبات در دسترس ترین داروی بدون ضرر خواهد بود.
  • از آنجا که از نشانه های بلغم ، نقرس ، فلج شدن قسمتی از بدن ، پیسی و لقوه و رعشه می باشد لذا مصرف مرتب نبات ، چای نبات ، قهوه و نبات ، آب جوش نبات و نبات داغ جهت رفع بلغم پیشنهاد می شود.
  • علاج و درمان تنگی نفس ، تپش قلب و کرم های کدو یا کرمک در انتهای روده بزرگ نیز شکل های متفاوت مصرف نبات توصیه شده است.
  • بسیار مناسب است اگر کسانی که مکررا ادرار دارند و یا مثانه آنها ضعیف شده است و یا اصطلاحا به ضعف مثانه دچار شده اند هر از گاهی در روز مقداری نبات را در دهان خود قرار داده و تدریجا آب نبات را فرو برند ، این روش در طب سنتی بسیار تاکید شده است.
  • امروزه شغل هایی با زمان طولانی ایجاد شده ، کارمندان و کارگران به مواد غذایی دسترسی آسانی ندارند و معمولا دجار ترش شدن دهان می شوند ، پیشنهاد می شود افرادی که شغل های اداری و یا طاقت فرسا در محیط های باز و بسته ای دارند و مجبورند ساعت ها
  • بدون مصرف هیچ مواد غذایی شدیدا کار کنند حتما و حتما برای رفع ترشی دهان و یا جلو گیری از بوی بد یا مزه بد دهان از نبات بصورت نبات داغ ، چای نبات ، تکه های کوچک نبات استفاده نمایند.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *