...
کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

خواص و ارزش تغذیه ای به

منتشره شده در شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸

خواص و ارزش تغذیه ای به

  1. ضدالتهاب:این میوه یک منبع غنی از ویتامین c است، که تقریباً ۲۵ درصد از میزان روزانه توصیه شده از این ویتامین را تامین میکند. ویتامین c ، به افزایش ایمنی بدن می کند و بسیاری از بیماری های التهابی را نیز درمان می کند.همچنین دارای خواص ضد آلرژی نیز میباشد. این میوه و عصاره های دانه آن می توانند برای درمان درماتیت و سیستیت استفاده شوند ؛ همچنین در بسیاری از محصولات غذایی برای افرادی که مبتلا به آلرژی نیز هستند، مورد استفاده قرار میگیرد.
  2. برای لاغری و کاهش وزن:به، یک میوه کم کالری است ،اما سرشار از فیبر غذایی می باشد.۱۰۰ گرم از این میوه تازه خام، حاوی حدود ۵۷ کالری است. همچنین دارای چربی اشباع شده، سدیم و کلسترول کم است، که این ویژگی ها باعث می شود یک گزینه ای مناسب برای کاهش وزن و سلامت کلی باشد
  3. درمان زخم معده:فنولهای موجود در بسیاری از مواد غذایی باعث ایجاد زخم معده می شوند.آب این میوه برای افراد مبتلا به زخم معده مفید است و به درمان آن کمک می کند، زیرا دستگاه گوارش را آرام میکند.
  4. درمان بیماری های معده و همروئید:به، درمان موثر برای بیماری ها و ناراحتی های صبحگاهی است.به، زمانی که با عسل مخلوط شود، می تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت های روده کمک کند و شربت به برای درمان هموروئید نیز استفاده می شود.
  5. آنتی اکسیدانی:این میوه به دلیل وجود ترکیبات پلی فنولیک، خواص آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی دارد.این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کنند و روند پیری را کاهش می دهند و همچنین از بیماری های قلبی- عروقی و سکته مغزی نیز جلوگیری می کنند.
  6. درمان تهوع و استفراغ:به پخته شده یا جوشیده، تهوع و استفراغ را از بین می برد و به عنوان یک دیورتیک خوب، به حذف سموم و مایعاتی که بدن می سازد، کمک می کنند.
  7. ضدویروسی:تحقیقات نشان می دهد که میوه به، غنی از خواص ضد ویروسی است .فنول های موجود در این میوه با فعالیتهای ضد ویروسی قوی و خواص آنتی اکسیدانی که دارند، در برابر سرماخوردگی و سایر بیماریهای ویروسی از بدن محافظت می کنند.
  8. کاهش فشار خون:این میوه غنی از پتاسیم است و کمک می کند تا فشار خون بالا متعادل شود و باعث کاهش آن می شود.
  9. کاهش میزان و سطح کلسترول:مصرف منظم این میوه، کمک میکند تا ال دی ال یا کلسترول بد در خون کاهش یابد و قلب را سالم نگه میدارد.
  10. ضد سرطانی:خواص آنتی اکسیدانی به، به بدن کمک می کند تا در مقابل رادیکال های آزاد و سلول های سرطانی مقاومت کنند .همچنین حاوی تانین می باشد که این تانین ها، از غشاهای مخاطی در برابر سرطان محافظت می کنند و مواد شیمیایی و سمومی که باعث سرطان در روده بزرگ می شوند را از بین می برد.
  11. درمان استرس:آنتی اکسیدان های مختلف در به، به کاهش استرس و حفظ ذهنی آرام کمک می کنند.
  12. درمان بیماری های کبدی و چشم:مصرف به، برای کسانی که به بیماری های کبدی و یا چشم مبتلا هستند، مفید می باشد.در چین، دانه های به خیس شده و آب پز شده را در تهیه ژله استفاده می کنند، که می تواند مشکلات گلو درد و التهابات غشاهای مخاطی و مشکلات مربوط به چشم را تسکین دهد.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.