جعبه سازی صنعتی
جعبه سازی صنعتی
صنعت جعبه سازی صنعتی توسط تولید کندگان انواع بسته بندیهای مختلف راه اندازی شده است تا لوازم صنعتی نیز در بسته بندیهای مناسب به مقصد ارسال شوند. در طراحی جعبه صنعتی گاه از کارتن مقوایی ساده و تک رنگ استفاده میشود و گاه جعبههایی که برای بسته بندی اقلام صنعتی تولید میگردد در رنگ بندیهای مختلف ارائه میشوند.
خدمات جعبه سازی صنعتی نیز از سوی تولیدکنندگان انواع بسته بندیهای مختلف ارائه میشود؛ زیرا محصولاتی که در کارخانهها استفاده میشوند باید درون بسته بندیهای بخصوصی قرار گرفته و به سوی مقصد ارسال گردند. این بسته بندیها در قدم اول باید از استحکام کافی برخوردار باشند و در طول حمل و نقل دچار آسیب نشود.

هنگام طراحی این جعبهها، طراحان باید از اصول جعبه سازی صنعتی پیروی کنند، در غیر این صورت جعبهای که تولید میشود ارزشی که درخور بسته بندی محصولات یک کارخانه ویژه باشد را نخواهد داشت.
برخی از جعبهها که برای قرار دادن لوازم صنعتی طراحی میشوند تنها از جنس مقوا هستند و ابعادی که برای آنها در نظر گرفته میشود بزرگتر از حد معمول است. این جعبهها که مطابق قوانین جعبه سازی صنعتی طراحی شدهاند گاه برای قرار دادن یک محصول صنعتی استفاده میشوند و گاه جعبه به گونه طراحی میشود که چندین تکه از محصول در بخشهای جداگانه درون آن قرار میگیرند؛ اما مهمترین نکتهای که طراحان در طراحی انواع جعبههای صنعتی به آن توجه نشان میدهند، کیفیت ساخت و مقاومت جعبه است.
مقوای استفاده شده در طراحی جعبه صنعتی سطحی صاف و رنگی به نسبت روشن دارد، زیرا مشخصاتی که برای محصول وجود دارد باید بر روی جعبه نوشته شود و محصولات صنعتی که تعداد اقلام آنها بسیار زیاد است با استفاده از این نوشتهها از هم تشخیص داده میشوند.
نکات طراحی انواع جعبه صنعتی
برخی از محصولات صنعتی نسبت به محصولات معمولی دارای ابعاد بزرگتری هستند، به همین دلیل انواع جعبه صنعتی که برای قرار دادن محصولات طراحی میشوند باید دارای ابعاد مختلفی باشند. طراحان علاوه بر طراحی این جعبهها در ابعاد متفاوت به تنوع طراحی جعبههای صنعتی نیز توجه داشتهاند.
زیرا بسیاری از فروشندگان علاقهمند هستند محصولات خود را در جعبههایی با رنگ بندیهای ویژه ارائه کنند. چون مشتری بیشتر از این که به نوع طراحی جعبه و نوشتههای روی آن توجه داشته باشد، محو تماشای رنگ بندیهای ویژهای میشود که روی جعبه نقش میبندد. چه بسا که پس از چند بار خرید محصول، مشتری از روی رنگ بندی جعبه میتواند محصول مورد نظرش را تشخیص داده و خریداری کند.