کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

جاهای دیدنی تهران در زمستان

منتشره شده در دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

جاهای دیدنی تهران در زمستان

جاهای دیدنی تهران
جاهای دیدنی تهران در زمستان

زمستان فصل زیبایی هاست ، در این فصل درختان لباس عریانی به تن میکنند و همه ی خیابان ها،کوچه ها عروس میشوند . گرچه در زمستان نشستن در کنار شومینه یا بخاری و نوشیدن یک لیوان چای گرم دلچسب است اما می توانید در این فصل زیبا به دل طبیعت بزنید و اندکی از زیبایی های این فصل لذت ببرید . آماده شوید و لباس گرم به تن کنید و سفر کنید اما لازم نیست از تهران خارج شوید بلکه می توانید از جاهای دیدنی تهران در فصل زیبای زمستان لذت ببرید . در این بخش درباره جاهای دیدنی تهران در زمستان صحبت میکنیم با ما همراه باشید.

  • عمارت مسعودیه، بهارستان : یکی از بناهای تاریخی باقی مانده از تهران قدیم و دوره قاجارعمارت مسعودیه است . در این باغ هفت عمارت وجود دارد که به وسیله حیاط هایی به یکدیگر متصل شده اند. عمارت دیوان خانه ، عمارت سفره خانه و حوض خانه ، عمارت و حیاط سیدجوادی، عمارت حیاط مشیری ، عمارت و حیاط خلوت ، عمارت سردر پیاده رو ، عمارت سر در کالسکه رو، باغ دیوان خانه و بناهای دوره پهلوی از عمارت های این باغ هستند که در سال ۱۳۷۷ به ثبت آثار ملی رسیده اند.عمارت مسعودیه ، باغ نگارستان، باغ لاله زار و باغ سردار ایروانی در شمال حصار شاه طهماسبی تهران در عصر ناصری بنا شده است .عمارت مسعودیه در میدان بهارستان، ضلع جنوب غربی، خیابان اکباتان قرار دارد.
  • خانه کاظمی، تهران قدیم چاله میدان : عمارت کاظمی یا سرای کاظمی یا «خانه موزه تهران قدیم» از خانه های قدیمی تهران است که در محله چاله میدان قدیم و در کنار امام زاده یحیی قرار دارد . اگر عاشق دیدن معماری و خانه های قدیمی ایرانی هستید و دلتنگ تهران قدیم می باشید ، از خانه کاظمی دیدن کنید . این محله دارای چندین اثر قدیمی دیگر مانند امامزاده و درخت چند صد ساله آن، حمام نواب، خانه شهید مدرس، خانه دبیرالملک، خانه مهر انگیز کامبیز و خانه فخرالملوک است.
  • جاده پیاده روی، پارک پردیسان : یکی از بوستان های بزرگ شهر و جاهای دیدنی تهران بوستان جنگلی پردیسان است که ۲۷۵ هکتار مساحت دارد . “مجموعه پارک پردیسان” در شمال غرب تهران، در جنوب بزرگراه همت، بین بزرگراه یادگار امام و شیخ فضل اله نوری قرار دارد و دارای بخش های متنوعی مانند فضای سبز، فضای جنگلی، وسایل ثابت ورزشی، مسیرهای پیاده روی، موزه ی تنوع زیستی ،موزه آب و حیات وحش و پرندگان است.
  • باغ فردوس : باغ فردوس باغ و عمارتی قدیمی است که در بخش شمالی خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش قرار دارد و از مناطق دیدنی تهران در زمستان است. یک بنای زیبا در این باغ وجود دارد که امروزه ساختمان اصلی موزه سینما می باشد . قدمت این باغ بیش از ۱۳۰ سال است و بین سال های ۱۲۶۴ تا ۱۲۵۰ساخته شده است . مساحت این باغ ۲۰ هزار متر مربع و مساحت عمارت آن ۱۰۰۰ متر مربع می باشد.
  • دربند : دربند یک منطقه ی تفریحی خوش آب و هواست که در تمامی فصول حتی زمستان نیز مورد توجه مردم قرار می گیرد . دربند علاوه بر آب و هوای پاک و سالمش مکانی عالی برای کوهنوردی، دورهمی و قرارهای دوستانه، تماشای مناظر زیبا است . این منطقه تفریحی با ارتفاعی ۱۷۰۰ متری از سطح دریا، اصلی ترین مسیر برای صعود به قله توچال و دیگر قلل مرتفع است.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *