کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

جاذبه ها گردشگری شیراز

منتشره شده در دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸

جاذبه ها گردشگری شیراز

  • حمام وکیل : قبل اینکه اسلام بیاد تو ایران حمام عمومی تو فرهنگ ایرانی رایج بود.بعد اومدن اسلام بخاطر یه سری دستورا تو اسلام حموم یکی از قسمتا مهم زنگی مردم شد و حموم عمومی خیلی مهم شد.خیلیاشون هنوز تو کل ایران هستن و حموم وکیلم یکی از ایناست و به دلیل معماری پیشرفته و خوبش همیشه همه ازش تعریف کردن.

  • مسجد وکیل : یکی دیگه از شگفتیا معماری ایرانی مسجد وکیل که کاشی کاریای خیلی قشنگی داره. شبستانایی که این مسجد داره پر از ستون و این باعث شده یه شاهکار باشه و استثنایی باشه.

  • بازار وکیل : توی همه شهرای ایران تقریبا بازارهای بزرگ هست و بهترین جا برای خرید سوغاتی و صنایع دستین. بازار وکیلم یکی از بهترین بازارای تاریخی ایران. تو خیابونای فرعیش پر عتیقه و ادویست.

  • خانه زینت الملوک : مال دوره قاجاره که ساختش از سال ۱۲۹۰ هجری قمری شروع شده تا سال ۱۳۰۲ و علی محمد خان قوام الملک ساختتش و چون خانم زینت الملوک قوامی دختر قوام الملک چهارم  تو این خونه بوده بهش این اسم و دادن.پر از گچبری ، نقاشی و آیینه کاریه.

  • مدرسه خان : الله وردی خان و پسرش امام قلی خان ساختنش و همزمان با حکومت شاه عباس صفوی بود. یه دانشگاه مفهومی برای اون دوران بود که حکمت، فقه، ادب، نجوم، علم حساب، هندسه، زمین‌شناسی، جانورشناسی، گیاه‌شناسی و شیمی توی اون درس میدادن.

  • موزه پارس : سال ۱۳۱۵ شمسی ساختنش. قبر کریم خان زند توی این موزه. قدیمی ترین موزه است و اثاری مثل اشیای فلزی، سفالی، انواع سکه‌ها و مهرها و… از هزاره چهارم پیش از میلاد تا دوره معاصر را داره.یه مجموعه ۳۰ جلدی قرآن به خط یحیی الجمالی الصوفی در قرن ۸ هجری قمری زمان شاه ابواسحاق اینجو به دستور خاتون نوشته شده و یه مجموعه آبرنگ از کارای لطفعلی صورتگر شیرازی توی این موزه هست.تابلوی معروف (کریم خان در حال کشیدن قلیان) هم در این موزه قرار دارد.

  • باغ موزه هفت تنان : یکی از قدیمی ترین مکانای شیراز.تاریخش به قبل زندیه برمیگرده ولی عمارتش مال زندیه.علت نامگذاریش بخاطر هفت تا از عارفای بزرگ که اونجا خاک شدن و کریم خان رو هرکدوم یه سنگ قبر بدون نام و نشون گذاشته.از چیزای دیدنی این عمارت میشه به تالاری اشاره کرد که سقف آن بر دو تا ستون بزرگ و یه دست استوار شده و در طاقچه‌های بالایی آن، پنج مجلس را روی گچ نقاشی کردن، نقاشی‌هایی که از شاهکارهای دوران زندیه محسوب می‌شن. حوض بزرگی نیز در وسط عمارت اصلی به چشم می‌خوره که در گذشته از آب رکن‌آباد پر می‌شه.

  • موزه هنر مشکین فام :به خانه فروغ الملوک هم معروف و مال اواخر دوره قاجار . ساختمون موزه به خونه قدیمی و یه موقعی اسماعیل قوامی به آموزش و پروش شیراز داده.صدها قطعه اثر هنری توی این موزه هست.

  • باغ عفیف آباد : مال دوره صفویه و گردشگاه شاه بوده.آخرای قاجار این باغ به عفیفه خانم  خواهر زاده بانی میرسه و اونم یه چیزایی از باغ را تغییر میده و برا همین بهش میگن باغ عفیف آباد. الان دست ارتش و یه موزه بزرگ سلاح خاورمیانست.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *