تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
به طور کلی، عکاسی تبلیغاتی شاخه تخصصی از عکاسی صنعتی است، یعنی در حین تبلیغ حوزه وسیعتری از تبلیغ محصول را در بر میگیرد. اکثر عکاسان به این تفاوت به صورت جدی مینگرند.عکاسی صنعتی در برابر عکاسی تبلیغاتی به معنای از خاص به عام رفتن است. عکاسی تبلیغاتی یک داستان را میگوید، در حالیکه عکاسی صنعتی لحظه را در زمان متوقف میکند. هر دو نوع عکاسی زمانی که به درستی انجام شوند، جزو قویترین ابزار بازاریابی به شمار میروند.
عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی حوزههای کاری پرسودی برای عکاسان حرفهای هستند. این دو نوع عکاسی برای اهداف تبلیغاتی استفاده میشوند تا ثبت یک عکس برای یادگاری یا داستانگویی به شکل عکاسی هنری و فوتوژورنالیسم (عکاسی خبری). تفاوت بین عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی توجه و تکنیک است. براساس آمار منتشر شده توسط بخش آمار و اقتصاد مشاغل در وزارت کار آمریکا، فرصتهایی شغلی برای عکاسان پیشبینی میشود به نسبت سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۸ با رشد ۱۲ درصدی همراه شود.
ابزار عکاسی تبلیغاتی و صنعتی
عکاسان تبلیغاتی و صنعتی برای بقا در دنیای رقابت نیاز به آخرین ابزارها و فناوریها دارند. به عنوان مثال برای یک دوربین دیجیتال که به صورت تک لنز به بازار ارائه شده باید چند لنز دیگر تهیه کرد. هر دو نوع عکاسی مورد نظر نیاز به لنزهایی با قدرت زوم خوب دارد و یک لنز زاویه باز و سریع برای ثبت طیف وسیعی از عکسها ضروری است.لنزهای “سریع” حداکثر میزان بازشدگی دیافراگم بیشتر و یک سرعت شاتر سریعتر دارند تا یک نوع کنترل خلاقانه بیشتر در اختیار عکاس قرار دهند. یک عکاس حرفهای تبلیغاتی و صنعتی به یک سهپایه خوب، ابزار نورپردازی پرتابل، یک چتر و چند فیلتر ضروری برای کنترل انعکاس نیاز دارد. عکاسان تبلیغاتی و صنعتی باید خود را با نیازهای روز شرکتها همگام کنند تا کمپینهای فروش آنها بتواند با سایرین رقابت کند.