تاثیرات اینشورتک بر صنعت بیمه
تاثیرات اینشورتک بر صنعت بیمه
فرض کنید شخصی میخواهد سفری کوتاه به شرق آسیا داشته باشد. مطمئناً او ترجیح میدهد به جای مراجعه به بیمه و پر کردن فرمهای طولانی، بیمهی خود را تنها با چند کلیک در تلفن همراه خود دریافت کند. همچنین کسی که در مدت کوتاهی سفر میکند، بیمهای بسیار ارزانتر از یک مسافرت طولانی احتیاج دارد.
اینشورتک صنعت بیمه را مجبور میکند تا کالاها و خدمات خود را در سطع بالاتری به مشتریان ارائه دهد. آنچه که در اینشورتک اهمیت دارد این است که رویه سنتی طریقه انجام کار کنار گذاشته شده و با استفاده از ابزارهای جدید، شرایط به طوری مساعد شود تا مشتریان به راحتی بتوانند بیمه خود را کنترل کنند و از مزایای ویژهی آن بهره برند. چالش اینشورتک این است که بتواند برای مشتریان جذاب باشد و بدین منظور نیاز است که محصولات متناسب با نیاز افراد باشند. روش سنتی ارائه یک محصول مشترک به تمامی مشتریان در اینشورتک پذیرفته نیست.
در همین راستا استارتاپها و بازیکنان جدیدی وارد بازار بیمه میشوند و در کنار آنها خود شرکتهای بیمه نیز در تلاشند تا خدمات خود را مطابق با نیاز بازار تغییر دهند. در این میان، این مشتری است که تصمیم میگیرد خدمات کدامیک از این دو گروه را استفاده نماید.