کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

بررسی گوشی OnePlus 6

منتشره شده در سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷

بررسی گوشی OnePlus 6

چگونه OnePlus هر ۶ ماه یک بار با معرفی اسمارت فون های جدید خود همه را غافلگیر می کند؟ کمپانی های معتبر زیادی مثل LG در دنیا وجود دارند که ارائه ی یک اسمارت فون قابل قبول در هر سال برای آن ها پیروزی بزرگی به حساب می آید، اما در این چند سال اخیر OnePlus با برنامه های خود لرزه بر اندام نام های بزرگ صنعت موبایل انداخته است. OnePlus 6 تنها چند ماه بعد از OnePlus 5T که خود چند ماه پس از OnePlus 5 معرفی شده بود، معرفی شد. هر ۳ مدل نامبرده فوق العاده بودند و حال در این مطلب قصد داریم تا به بررسی OnePlus 6 که آخرین مدل از برند خود می باشد بپردازیم. در ادامه با بررسی گوشی OnePlus 6 همراه صنعت باشید.

بررسی OnePlus 6 از نظر طراحی: اسمارت فونی شیشه ای، ولی غیر کلیشه ای!

OnePlus 6 نمونه ای بارز از توانایی جذب مشتری های جدید برای یک تلفن همراه است که فقط چند ماه پس از مدل سابق خود به بازار آمده است. OnePlus به خوبی و با توجه به مد روز، به سرعت پیش می رود و حال OnePlus 6 با بدنه ای شیشه ای و با کیفیت بالا، به همراه notch و دوربین دوگانه ای که به صورت عمودی جاسازی شده به بازار آمده است. در ابتدا بررسی OnePlus 6 از نظر ظاهری و طراحی آن می پردازیم.

بررسی گوشی OnePlus 6

قاب شیشه ای زیبا در پشت Oneplus 6

پس از OnePlus X، حال وان پلاس برای بار دوم تصمیم به استفاده از بدنه ای تمام شیشه ای برای اسمارت فون خود گرفته است که اتفاقا در این مورد هم به مانند مورد قبلی بسیار خوب عمل کرده است. بدنه ی این دستگاه نرم و صیقلی بوده و لمس کردن آن حس خوبی را به کاربر می دهد، به طوری که حتی بدنه ی Galaxy S9 هم در کنار OnePlus 6 کمی تیره و غیرشفاف به نظر می رسد. البته بدنه ی شیشه ای این دستگاه باعث لغزنده شدن سطح آن نشده و به راحتی و فقط با یک دست می توانید از آن استفاده کنید.

Notch به کار رفته در OnePlus 6 جای بحث و گفتگوی زیادی دارد. OnePlus می گوید که استفاده از Notch بهترین راه رسیدن به یک صفحه نمایش بزرگتر از حد معمول (در حالی که سایز کلی بدنه ی این اسمارت فون بزرگتر نشود) بوده است. البته آن دسته از کاربرانی که به Notch علاقه ندارند می توانند آن را از تنظیمات گوشی غیرفعال کنند (آن گاه Notch بالای نمایشگر غیرفعال شده و به رنگ مشکی در می آید). نمایشگر این گوشی ۶٫۲۸ اینچی با رزولوشن ۲۲۸۰*۱۰۸۰ بوده که تقریبا در ابعاد Galaxy Note 8 می باشد. طراحی بدنه ی این گوشی بسیار عالی بوده و OnePlus 6 دستگاهی کاملا جمع و جور با لبه ها و پیشانی کوچک می باشد و حتی در طراحی شکل زوایای نمایشگر دستگاه هم ظرافت خاصی به کار رفته است.

بررسی گوشی OnePlus 6

notch : زیبا و با قابلیت شخصی سازی

بررسی OnePlus 6 به ما می گوید در این دستگاه نسبت به OnePlus 5T بهبودهایی هم در بحث طراحی مشاهده می شود: سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه با شکلی جدید که شبیه به فضای یک استادیوم فوتبال می باشد (به شکل مستطیل با اضلاع منحنی) طراحی شده است. Alert slider وان پلاس که نوتیفیکیشن ها و حالت سایلنت دستگاه را کنترل می کند به گوشه ی بالا در سمت راست منتقل شده است. البته شاید چپ دست ها با این تغییر مشکل داشته باشند، اما معمولا می توان حق را به اکثریت (راست دست ها) داد! در لبه ی پایینی دستگاه هم خبرهای خوبی برایتان داریم! جک هدفون همچنان در این دستگاه موجودیت خود را حفظ کرده و یک پورت USB Type-C هم برای شارژ سریع موجود می باشد، هرچند که متاسفانه ما شاهد پشتیبانی شارژ بی سیم برای این گوشی نمی باشیم. به طور کلی، طراحی این دستگاه بسیار خارق العاده بوده و کمتر کسی می تواند ایرادی حتی کوچک در آن پیدا کند.

بررسی گوشی OnePlus 6

دوربین دوگانه به همراه سنسور اثر انگشت که به صورت عمودی در این دستگاه جاسازی شده اند

بررسی OnePlus 6 از نظر دوربین: افکت های جدید و ثبت ویدیوی SUPER SLOW-MOTION

همان طور که گفتیم، دوربین دوگانه ی این دستگاه به شکل عمودی در وسط قاب پشتی گوشی جای گرفته است. در ادامه بررسی OnePlus 6 نباید از قلم بیندازیم که لنز اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با بازشدگی دریچه دیافراگم f/1.7 بوده که به همراه یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی حالت پرتره را برای شما به ارمغان می آورد. افکت های بوکه ی جدید برای حالت پرتره اضافی شده اند، مثل اضافه شدن ستاره ها و انواع قلب ها و حباب های پس زمینه ای.

برای فیلمبردای این گوشی حالت فوق العاده آرام یا SUPER SLOW-MOTION با قابلیت فیلمبرداری ۴۸۰ فریم بر ثانیه در کیفیت ۷۲۰p لحاظ شده است که در این حیث با Galaxy S9 و Huawei P20 Pro و Sony Xperia XZ2 برابری می کند. در رزولوشن فول اچ دی هم، دوربین این گوشی می تواند تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. البته برای درک بهتر حالت اسلو موشن، بهتر است تا از همان ۴۸۰fps در کیفیت ۷۲۰p استفاده شود. اپ دوربین هم برای شما امکاناتی نظیر ادیت ویدیو و اضافه کردن موزیک یا فیلتر بر روی ویدیو را فراهم می کند.

از نظر عکاسی هم دوربین این گوشی چه در نور زیاد و چه در نور کم (به اطف بازشدگی دریچه دیافراگم بالا و پایدارساز تصویر نوری) بسیار خوب عمل می کند. اگر در زیر نور آفتاب به عکاسی از مناظر مختلف بپردازید، آنگاه جزئیات و سایه روشن های موجود در عکس های ثبت شده شما را شگفت زده خواهند کرد. اما عکاسی در نور کم با دوربین این گوشی بیش تر از پیش شما را شگفت زده می کند! در عکاسی در محیط های کم نور، رنگ ها بسیار واقعی و دقیق ثبت می شوند و جزئیات پس زمینه ی تصویر، حتی در صورت زوم کردن هم بسیار واضح دیده می شوند.

بررسی گوشی OnePlus 6

بررسی OnePlus 6 از نظر دوربین: عکس ثبت شده در روشنایی بعد از ظهر

بررسی گوشی OnePlus 6

بررسی OnePlus 6 از نظر دوربین: عکس ثبت شده در نور کم

OnePlus 6 در حالت بوکه که از لنزهای تله فوتو استفاده نمی کند هم بسیار خوب عمل کرده و دوربین دستگاه با دقت و سرعت بالایی قسمت هایی از تصویر که باید آنها را مات کند را تشخیص می دهد. دقت دوربین در تشخیص و فوکوس بر روی اشیا بسیار عالی می باشد. حالت پرتره برای دوربین سلفی OnePlus 6 افزوده شده است، هرچند که به دلیل تک لنزه بودن دوربین جلو، این حالت فقط از طریق نرم افزار به دست می آید، اما نتایج به دست آمده از آن قابل قبول می باشند.

بررسی OnePlus 6 از نظر عملکرد

شاید بزرگترین نقطه قوت OnePlus 6، سرعت و عملکرد بسیار خوب آن باشد. پردازنده ی Snapdragon 845 به همراه ۸ گیگ حافظه رم، OnePlus 6 را به یکی از قدرتمندترین اسمارت فون های دنیا تبدیل کرده است. با OnePlus 6 نمی توان تصور کرد که کاربری برای انجام هر نوع پردازشی با اسمارت فون خود دچار مشکل شود. در OnePlus 6 همه چیز سریع است: از پردازش گرفته تا باز شدن قفل گوشی و بالا آمدن سیستم عامل و… . در زیر نتایج تست های چند بنچمارک مختلف برای این گوشی را مشاهده می کنید:

بررسی گوشی OnePlus 6

بررسی OnePlus 6 در بنچمارک های مخنلف

لازم به گفتن نیست که نتایج به دست آمده از بنچمارک های مختلف بسیار عالی و تحسین برانگیز بوده اند. OnePlus 6 در تست های مختلف توانسته تا غول های بزرگی نظیر Galaxy S9 Plus و LG G7 ThinQ و Huawei P20 Pro را پشت سر بگذارد، همان طور که OnePlus 5 قبلا این کار را کرده بود:

ویژگی مهم دیگری از OnePlus 6 که نمی توان از آن صرف نظر کرد، عملکرد صوتی این دستگاه می باشد. OnePlus 6 از AptX HD پشتیبانی می کند که در هنگام جفت شدن با هدفون های سازگار و موزیک های با کیفیت، صدای فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می آورد. هدفون های بی سیم Bullets خود وان پلاس هم به حدی عالی و به صرفه هستند که هر کاربری از داشتن چنین سیستم صوتی فوق العاده ای راضی خواهد بود.

بررسی OnePlus 6 از نظر نرم افزار و امنیت

Android 8.1 Oreo با نسخه ی ۵٫۱٫۸ پوسته OxygenOS وان پلاس که از نسخه ی ۵٫۱٫۲ به روز رسانی می شود، تجربه ی استفاده ای روان را برای کاربران به ارمغان می آورد. سیستم عامل این دستگاه هم تفاوت چندانی با نسخه ی اصلی اندروید موجود در گوشی Pixel 2 ندارد.

در بحث امنیت، همان طور که گفتیم حسگر اثر انگشت در زیر دوربین اصلی قرار گرفته و بسیار سریع و دقیق عمل می کند. حسگر تشخیص چهره ی این اسمارت فون هم بسیار سریع عمل می کند، اما مسلما امنیت آن به اندازه ی امنیت حسگر اثر انگشت بالا نمی باشد.

بررسی OnePlus 6 از نظر باتری و شارژ شدن

باتری OnePlus 6 با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت حداقل تا یک شبانه روز پاسخگوی نیازهای شما می باشد. شاید ظرفیت باتری این دستگاه می توانست کمی از این بیشتر باشد، اما استفاده از فناوری شارژ سریع پیشرفته ی OnePlus 6 این نقصان را جبران می کند و وان پلاس قول داده است تا با نیم ساعت شارژ کردن گوشی بتوانید ۲۴ ساعت از آن استفاده کنید! البته این تعریف خیلی دقیق نمی باشد، چرا که استفاده ی افراد مختلف از یک اسمارت فون در طول روز متفاوت می باشد. ولی به هر حال، این گوشی با ۶۰ درصد شارژ می تواند تا ۶ ساعت وظایف سنگین را انجام دهد.

بررسی OnePlus 6 از نظر قیمت

آنچه که مسلم است، قطعا سری گوشی های برند وان پلاس همیشه ارزش خرید بالایی داشته اند. ارزان ترین نسخه ی OnePlus 6 دارای ۶ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه ی داخلی بوده و ۴٫۲۵۰٫۰۰۰ تومان فروخته می شود. نسخه ی ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی ۴٫۸۱۵٫۰۰۰ تومان و نسخه ی ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی آن ۵٫۳۵۰٫۰۰۰ تومان می باشد. البته این قیمت ها، قیمت های کف بازار هستند که در صورت ارائه ی گارانتی های مختلف افزایش می یابند.

آیا جایگزینی برای OnePlus 6 وجود دارد؟

اگر با این قیمت دنبال دستگاهی هستید که مشخصات OnePlus 6 را داشته باشد، خب باید بگوییم که قطعا شما چیزی بهتر از همین OnePlus 6 را نخواهید یافت! واقعا OnePlus 6 مستحق هر گونه تعریف و تمجیدی که از آن کردیم بوده و از همه نظر فوق العاده می باشد. شاید نزدیک ترین رقبای OnePlus 6 در این رنج قیمتی Honor View 10 و Moto Z3 Play باشند، اما شک نکنید که OnePlus 6 از هر دوی آن ها بهتر می باشد.

بررسی گوشی OnePlus 6

اسمارت فونی بی رقیب با طراحی فوق العاده

اما اگر قیمت برای شما مهم نیست و فقط به دنبال خرید بهترین اسمارت فون دنیا می باشید، آنگاه رقبای جدی برای OnePlus 6 مطرح می شوند. کاربران مختلف در سرتاسر دنیا Galaxy S9 Plus را به خاطر دوربین قوی و طراحی زیبای آن، Pixel 2 XL را به خاطر دوربین قوی و نرم افزار آن، Huawei P20 Pro را به دلیل داشتن قوی ترین دوربین در بین اسمارت فون های دنیا و LG G7 ThinQ را هم به خاطر تعادل خوب در بین تمامی مشخصه ها انتخاب می کنند.

سخن آخر

به نظر می رسد که OnePlus 6 تا ۲ سال آینده یکی از گوشی های قوی و مطمئن دنیا باقی بماند. این دستگاه در لیست دریافت کنندگان نسخه ی بتای اندروید p هم قرار گرفته است. شاید تنها نقطه ضعف این دستگاه، نداشتن گواهینامه ی مقاومت در برابر ورود آب (IP) باشد. البته وقتی شما OnePlus 6 را از جعبه ی خود خارج می کنید، در برابر خیس شدن و یا حتی افتادن در عمق کمی از آب مقاوم می باشد، اما قطعا در برابر آب درون حمام دوام نمی آورد، پس نباید آن را با خود به زیر دوش ببرید!

و در آخر باز هم باید بر روی این نکته تاکید کنیم که در بین پرچمدارهای برندهای مختلف دنیا، قطعا هیچ اسمارت فونی را با قدرت بالا، سرعت فوق العاده، طراحی زیبا، دوربین عالی و ویژگی های بی نظیر در کنار این قیمت معقول و به صرفه پیدا نمی کنید. پس برای خریدن OnePlus 6 نیازی به پیدا کردن دلیل خاصی ندارید، بلکه اگر برای نخریدن آن فقط یک دلیل پیدا کردید می توانید به دنبال گزینه های دیگر بروید!

برای ارتباط با سایت صنعت و ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده خود، از طریق لینک تیکتینگ و پشتیبانی وارد شوید.

منبع : نت نوشت

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *