...
کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

 کاهش هزینه‌ با ماشین آلات راه سازی 

منتشره شده در شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

 کاهش هزینه‌ با ماشین آلات راه سازی 

با توجه به افزایش قیمت ماشین‌های عمرانی می‌توان بسته به مدت پروژه این ماشین‌ها را اجاره کرد. بعضی وقت‌ها خرید این ماشین‌های سنگین به‌صرفه‌تر از اجاره‌ی آنها است. اما چطور؟ برخی از پروژه‌ها خیلی زود تمام می‌شوند و ممکن است تنها چند روز طول بکشند. در چنین مواقعی اجاره‌ی این ماشین‌ها بهتر از خریدشان است. این کار باید با استفاده از مرجع معتبری انجام شود تا راننده و ماشین باکیفیتی برای انجام پروژه مورد استفاده قرار بگیرد.
اما گاهی یک پروژه چند سال طول می‌کشد که در این شرایط، خرید ماشین‌ها بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است. چون این امکان وجود دارد که ماشین آلات راه سازی مورد استفاده در پروژه پس از انجام پروژه فروخته شوند. پروژه‌های عمرانی معمولا لیستی به عنوان فهرست بها دارند که زیروبم پروژه پیش از انجام در آن مشخص است و توجیه پروژه در آن آورده می‌شود.

فهرست بها برآورد قیمت‌هایی است که برای بخش‌های مختلف پروژه‌های راه سازی یا ساختمان سازی مثل هزینه‌های گچ کاری، آجرکاری، خرید لوازم پروژه، خرید انواع ماشین‌ها و … استفاده می شود.

حواستان به سیستم HSE باشد

امروزه استفاده از سیستم اچ اس ای (HSE) که به تازگی یکی از موارد اجباری پروژه‌ها شده، باعث می‌شود تا خطرات ناشی از کار و عدم رعایت کارگران در استفاده از کلاه ایمنی و دیگر موارد گفته شده کم شود. نمایندگان اچ اس ای یا همان سلامت، امنیت، محیط زیست جهت پیگیری و نظارت به کار، کارفرما و کارگر در محل اجرای عملیات حاضر می‌شوند و در صورت عدم رعایت بهداشت و نکات ایمنی می‌توانند اخطار و تذکر دهند.
همچنین این نمایندگان می‌توانند به کارفرمایانی که ماشین‌های کهنه و قدیمی خریده‌اند یا ماشین‌هایی با سر و صدای بیش از حد استاندارد دارند و محیط زیست را آلوده می‌کنند، تذکر دهند که آنها را تعویض کنند. این بازرسی‌ها که به تازگی انجام می‌شوند، برای سلامت محیط زیست و در نتیجه انسان‌ها و کارگران مشغول به کار در پروژه‌های بزرگ بسیار بسیار مناسب هستند تا اصول استاندارد در آنها رعایت شود.

تعمیر و نگهداری ماشین آلات راه سازی

یکی از کارهایی که در کارگاه‌های احداث شده در محل پروژه انجام می‌شوند، رسیدگی به ماشین آلات راه سازی است. این کار باید توسط نیروهای انسانی متخصص و با تجربه انجام شود که معمولا پیمانکار با انجام هماهنگی با یک مرجع معتبر، مهندسان مورد نیاز برای تعمیرات را به کارگاه فرا می‌خوانند. البته در این پروژه‌های بزرگ معمولا افراد مهندس و کاربلدی جهت سرویس ماشین‌ها جذب می‌شوند تا با خیال راحت از این ماشین‌ها در کار استفاده شود. اگر هم مشکلی ناشی از خرابی ماشین پیش بیاید، افرادی باشند که سریعا مشکل را برطرف کنند و پروژه به تاخیر نیفتد.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.