بازاریابی و تبلیغات
بازاریابی و تبلیغات
آمار ها نشان می دهد استفاده افراد از اینترنت و فضاهای مجازی رو به افزایش بوده و بسیاری از مشتریان خرید های خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند و یا برای پیدا کردن محصولات خود از این طریق عمل می کنند به طوری که براین اساس فقط در زمینه خرده فروشی در سال ۲۰۱۱ میزان خرده فروشی اینترنتی به ۶۸۱ میلیارد دلار رسید و پیشبینی میشود در پایان سالجاری میلادی مرز ۱۰۰۰ میلیارد دلار را پشت سر بگذارد. هر ایرانی روزانه به طور میانگین ۵ بار در گوگل جستجو میکند در این بررسی ها مشخص شده که ۴۰ درصد کلیک کاربران ایرانی روی لینک های تبلیغاتی ظاهر شده در نتایج جستجو است.

همچنین آمارهای جهانی نشان می دهد که ۷۰ درصد بازدیدکنندگان موتورهای جستجو معمولا با وجودی که هر چند میلیون صفحه از یک جستجو به آنها پیشنهاد داده شود تنها همان ۷ گزینه ابتدای صفحه نخست را انتخاب می کنند و ۳۰ درصد کاربران نیز حداکثر تا دو صفحه بعد را انتخاب خواهند کرد با این وجود ما با بررسی بسیاری ازکسب و کارها متوجه شدیم که افراد بسیاری کسب و کار خود را سالهای سال ،ادامه می دهند اما در رابطه با جذب مشتری و در یافت سهم خود از بازار تجارت الکترونیک بی بهره اند.
اگر شما صاحب کسب و کاری هستید باید برای دریافت سهم خود از این بازار تلاش کرده ودر مرحله اول به ایجاد یک وب سایت مناسب مربوط به شغل خود مبادرت ورزید و پس از آن بایستی سایت خود را طبق موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا بتوانید عملکرد مناسبی در این راستا داشته باش