کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

بازاریابی موفق۴

منتشره شده در یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸

بازاریابی موفق۴

  1. پیگیر نیازهای خاص مشتریان‌تان باشید.یک فرم درست کنید تا درخواست مشتریان‌ برای محصولات یا خدمات خاص را پیگیری کنید و ببینید که آیا می‌توانید این درخواست‌ها را برآورده کنید.با مطالعه‌ی این فرم‌ها در فواصل معین، می‌توانید علایق مشتریان را به محصولات و خدماتی که باید ارائه بدهید پیگیری کنید.
  2. مطمئن شوید که مشتریان‌تان به شما دسترسی دارند.نام، نشانی، و شماره‌ی دورنگارتان را روی تمام اقلام، من جمله روی ورقه‌های بسته‌بندی و فاکتورها چاپ کنید.به مشتریان‌تان کارت ویزیت و رولودکس (جای نگهداری کارت ویزیت) بدهید. چون مشتریانی که به دنبال شماره‌ی تماس شما می‌گردند ممکن است ابتدا با شماره‌ی رقیب‌تان برخورد کنند.
  3. در مورد مشتریان‌تان بیشتر یاد بگیرید.در مورد مشتریان‌تان چیزهای بیشتری از بلد بودن شغل و حرفه‌ی آنها یاد بگیرید.به روزنامه‌های محلی توجه کنید و بگذارید مشتریان بدانند که شما درباره‌ی آنها مطالعه می‌کنید.
  4. یک متخصص باشید.ارائه‌ی سمینارها شرکت شما را به عنوان یک متخصص در آن حوزه معرفی خواهد کرد.سمینارها به روابط مستحکم با مشتریان فعلی، جذب مشتریان بالقوه، و افزایش میزان تماس شما با مشتریان کمک می‌کند.موضوعی را انتخاب کنید که در بین مشتریان بالفعل و بالقوه‌ی‌تان از مقبولیت گسترده‌ای برخوردار باشد.از طریق ایمیل یا شخصا با شرکت‌‌کنندگان در سمینار ارتباط‌ خود را ادامه دهید.
  5. عملکردتان را بهتر کنید.آمادگی داشته باشید که هرجا مشتری خواست، هر وقت مشتری خواست، و با آنچه مشتری از شما خواست حاضر شوید.از آنجا که آدم‌ها را با محصولات و خدمات سفارشی ۲۴ ساعته‌ی هفت روز هفته از دست خواهید داد، بازاریابی سر وقت و به موقع امری ضروری است.
  6. به صحبت‌های مشتریان‌تان گوش بدهید.به پرسش‌هایی که مشتریان جدید از شما می‌پرسند توجه کنید. آنها ممکن است راجع‌به تجربه‌ی ناخوشایندی که از یک شرکت دیگر داشته‌اند با شما صحبت کنند. اگر درباره‌ی اصول و سیاست‌های خدمات، معاوضه، و عودت سوال کردند، با کارکنان‌تان جلسه تشکیل بدهید و به دنبال عباراتی بشد که ممکن است “سر نخ” به حساب بیایند. اگر به چنین آگاهی مسلح باشید می‌توانید به مشتریان‌تان این طور نشان دهید که مشکل را بدون هیچ زحمت یا دشواری حل خواهید کرد.
  7. برای رسیدن به نتایج شگفت‌انگیز مشتریان‌تان را رتبه‌بندی کنید.به مشتریان بر مبنای چند معیار یک طبقه بندی مانند “الف”، “ب”، “پ”، “ت” و غیره اختصاص بدهید. این معیارها شامل سودآوری، زمان صرف شده برای پرداختن به سفارش ها، و درخواست‌های خاص می‌شوند.فورا به این مسئله پی خواهید برد که برخی مشتریان با حساب‌های تراکنش بالا، کمک چندانی به خط کف فروش‌تان نمی‌کنند.برنامه‌ای بریزید تا به همه‌ی کارکنان‌تان اطلاع بدهید سودآورترین مشتریان‌تان چه کسانی هستند و کدام‌ها شایسته‌ی دریافت بهترین خدمات از سوی شرکت هستند.
  8. یک نظرسنجی درست کنید.برای مشتریان‌تان یک نظرسنجی ایمیل کنید تا بفهمید چه چیزهایی باعث انگیزه‌ی آنها می‌شوند.آنها کجا کار می‌کنند؟ چه مجلاتی می‌خوانند؟ در چه گروه سنی هستند؟این اطلاعات به شما خواهد گفت کجا و چگونه به اهداف‌تان برسید.برای تکمیل نظرسنجی یک پاداش یا تخفیف در نظر بگیرید.این برای ما هم است، پس باید برای مشتریان‌مان هم مهم باشدفقط به خاطر این که مسائلی در سازمان ما مهم هستند به صورت خودکار به مشتریان‌مان مربوط نمی‌شوند.این نتیجه‌ی فرعی “تفکر فازی” و مشکلی است که حاکی از کم تجربگی مدیران است.وقتی به یک پروژه توجه می‌کنید از منظر مشتریان به آن نگاه کنید، نه از منظر شرکت. این قانون “به مشتری بها بده و او به شرکت بها خواهد داد” است.
  9. مهم‌ترین سفارشی که از یک مشتری می‌گیرید سفارش دوم است.چرا؟ چون یک خریدار باردومی دو برابر بیشتر از یک خریدار بار اولی احتمال دارد دوباره خرید کند. پس برای خرید دوم یا استفاده از روش های پیش گفته بازار یابی کنید.
  10. اگر نتوانم با پیشنهاد یک رقیب کنار بیایم چطور؟اگر رقیب شما ۵۰% تخفیف برای چهار روز آخر هفته ارائه دهد و شما نتوانید به این مدت موجودی لازم را فراهم کنید یا از عهده‌ی چنین کاهش قیمتی برآید، چه باید بکنید؟یک پیشنهاد بهتر برای دوره‌ای کوتاه‌تر بدهید. پیشنهاد ۶۰% تخفیف فقط برای روز شنبه را ارائه بدهید. هنوز هم می‌توانید تعداد زیادی از مشتریان رقیب را در یک روز شلوغ فروش از آن خود کنید و جای بهتری برای کسب و کار فراهم خواهید آورد.

توصیه طلایی :

روش های بازاریابی خود را مرتب عوض کنید و در استفاده از این روش‌ها خلاق باشید.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *