کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

بازاریابی حفظ مشتری۳

منتشره شده در دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸

بازاریابی حفظ مشتری۳

  • کمپین های بازاریابی حفظ مشتری:در حین این‌که شروع به جمع‌آوری ایده‌هایی برای برنامه‌های بازاریابی حفظ مشتری می‌کنید، راه‌اندازی یک یا چند مورد از کپین‌های زیر را نیز در نظر داشته باشید.
  1. کمپین‌های پذیرش:یک سیستم برای استقبال از مشتریان جدید و پرورش آن‌ها طراحی کنید که آن‌ها را به لحظه‌ی “WOW” می‌رساند. اولین تصوری که در آن‌ها ایجاد می‌کنید باید به حدی شگفت‌انگیز باشد که همیشه در ذهن‌شان بماند و سبب شود که دوباره به شما مراجعه کنند.
  2. کمپین‌های مشتریان فعال:مشتریانی را که به طور منظم به برند شما باز می‌گردند، فراموش نکنید. مهم است که استراتژی‌های خود را برای ادامه‌ی ارتباط با این مشتریان و آموزش آن‌ها خلق کنید، حتی اگر به نظر می رسد که آن‌ها هرگز قصد کنار گذاشتن برند شما را ندارند.
  3. کمپین‌های افت تعداد مشتریان:کمپین‌هایی ایجاد کنید که به طور خاص برای مشتریانی طراحی شده‌اند که به نظر می‌رسد در حال خارج شدن از چرخه‌ی خریداران هستند. این مشتریان ممکن است افرادی دارای حساب باشند یا کسانی که نسخه‌ی آزمایشی رایگان را که به زودی منقضی می‌شود، دریافت کرده‌اند.
  4. کمپین‌های تعامل مجدد:یک مشتری “از دست رفته” می‌تواند کسی باشد که از اشتراک پولی صرف نظر کرده یا بیش از یک سال است که به کسب و کار شما مراجعه نکرده‌است. کمپین تعامل دوباره تلاش می‌کند تا دوباره آن‌ها را به کسب و کار شما بازگرداند.زمانی که استراتژی‌های حفظ مشتری را برای خودتان طراحی می‌کنید، شیوه‌های زیر را که جزو بهترین‌ها هستند، در نظر داشته باشید.
  • نرخ بالای ریزش یا رویگردانی را فقط به عنوان یک داده نپذیرید:اشتباهی که بسیاری از برندها و بازاریاب‌ها انجام می‌دهند، این است که میزان ریزش مشتری را ردیابی می‌کنند، اما هیچ کاری در مورد آن انجام نمی‌دهند. بسیاری معتقدند نرخ ریزش چیزی بیش از یک عامل که در پیش‌بینی‌های مالی آن‌ها باید در نظر گرفته شود،‌ نیست. این اشتباه را نکنید. نرخ ریزش مشتری را ردیابی کنید و سپس استراتژی‌های بازاریابی حفظ مشتری برای کاهش آن توسعه دهید. آن را فقط به عنوان آماری در کسب و کارتان قبول نکنید.
  • داده‌های مشتری را جمع‌آوری کنید:برای این‌که دوباره برای مشتریان‌تان بازاریابی کنید، اول باید بدانید که آن‌ها چه کسانی هستند. از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید تا پروفایل‌هایی را برای مشتری‌تان ایجاد کنید و اطلاعاتی را در مورد این‌که آن‌ها که هستند، چگونه رفتار می‌کنند و نحوه‌ی دسترسی به آن‌ها گردآوری کنید. یک سیستم ایجاد کنید که اطلاعات تماس مشتری و اطلاعات مربوط به تعاملات آن‌ها با برند شما را جمع آوری کند (چه چیزی می‌خرند، چند وقت یک بار خرید می‌کنند و آخرین بار چه زمانی با برند شما تعامل داشتند).
  • از اطلاعات مشتری استفاده کنید:هنگامی که شروع به جمع‌آوری داده‌های مشتری می‌کنید، از این اطلاعات برای ایجاد بازاریابی استراتژیک مجدد و برنامه‌های بازاریابی حفظ مشتری استفاده کنید. فهرست‌های خود را تقسمی‌بندی کنید و از آن‌چه در مورد مشتریان‌تان می‌دانید برای ایجاد فهرست‌ها بر اساس ویژگی‌ها و عادت‌های مرتبط با برند استفاده کنید. مورد هدف قرار دادن بازاریابی به شما کمک می‌کند تا از اطلاعات جمعیت‌شناسی و روانشناسی جمع‌آوری شده برای ارسال محتوا، پیشنهادات و پیام‌ها بر اساس آن‌چه در مورد مشتریان می‌دانید استفاده کنید. شما می‌توانید مخاطبان را با توجه به تعامل با برند و تاریخچه‌ی خریدشان در گذشته، دسته‌بندی کنید تا پیشنهادهایی را برای خریدهای جدید و گزینه‌هایی را برای بیش‌فروشی و فروش جانبی ارائه بدهید.
  • برترین تجارب را از برندتان ارائه بدهید:در صورتی که اولین تجربه‌ی مشتری از یک کسب و کار منفی باشد، هرچه قدر هم که بازاریابی احتباس یا بازاریابی حفظ مشتری داشته باشید،‌ قادر به بازگرداندن مشتری نخواهید بود. بنابراین ضروری است که تجاربی استثنایی و فوق‌العاده را در اختیار مشتریان قرار بدهیم تا تعداد کسانی که دوباره به ما مراجعه می‌کنند بیش‌تر و بیش‌تر شود.
  1. به مشتری دقیقا همان چیزی را که وعده می‌دهید، ارائه بدهید. هرگز محصولات و خدماتی را بیش از آن‌چه تولید کرده‌اید به فروش نرسانید و در مورد آن‌ها ادعاهای خلاف واقع نداشته باشید.
  2. این فرایند را شخصی‌سازی کنید. هر زمانی که می‌توانید یک سطح شخصی را به این تجربه اضافه کنید، از نام مشتری استفاده کنید.
  3. بر خدمات مشتری تمرکز کنید. تجربه‌ی مشتری هنگامی که خریداران خرید می‌کنند، به پایان نمی‌رسد. خدمات پیگیری و راه‌حل‌هایی که به مشتریان پس از پرداخت هزینه و تحویل کالا یا خدمات،‌ کمک می‌کند ارائه دهید.
  • بر جذب مشتریان مناسب تمرکز کنید:بخش مهمی از حفظ مشتری در مرحله‌ی کسب مشتری اتفاق می‌افتد. برای حفظ مشتریان، ابتدا باید مشتریان درست را جذب کنید. این مشتریان ایده‌آل کاملا برای برند شما مناسب هستند. آن‌ها نیازمند چیزی هستند که شما می‌فروشید، و در عین حال با ارزش‌های برند شما هماهنگ می‌شوند. برای اطمینان از این‌که بهترین مشتریان را از ابتدا جذب خود می‌کنید، یک شخصیت خریدار دقیق را ایجاد کنید که دقیقا مشخص می‌کند برندتان می‌خواهد چه کسانی را به داخل قیف خرید بکشاند.
  • دیدپذیری برندتان را حفظ کنید:برای افزایش احتمال این‌که یک مشتری موجود به کسب و کار شما برگردد یا همواره به آن مراجعه کند، حتما برندتان را در ذهن آن‌ها نگه دارید. در جایی که مخاطبان‌تان وقت خود را صرف می‌کنند، خودتان را نشان بدهید. خارج از پلت‌فرم و رسانه‌های خود، محتوای‌تان را در مکان‌های دیگر که مخاطبان‌تان حضور دارند، ارائه بدهید. به دنبال فرصت‌های وبلاگ نویسی میهمان که به شما اجازه می‌دهد تا نام برند خود را در بازار هدف مطرح کنید، باشید و کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید تا کلماتی را که مخاطبان بیش از بقیه در موتورهای جستجو، به کار می‌برند را بدانید و از آن‌ها استفاده کنید.
  • بر تعامل اولیه‌ی مشتری تمرکز کنید:پس از آن‌که مشتری خریدش را انجام داد، ناپدید نشوید! هنگامی که شما روی مخاطبین‌تان تاثیر گذاشتید، باز هم جلوی چشم آن‌ها بمانید. پس از مدتی یک ایمیل خوش آمدید برای‌شان بفرستید و بعد با ایمیل‌های سریالی، ‌ارسال خبرنامه یا اطلاعیه‌های مربوط به محصول، یک حضور فعال داشته باشید.
  • کاری کنید که تعامل با برندتان سرگرم‌کننده و پرارزش باشد:به مشتریان و مخاطبان خود دلیلی برای بازگشت به برندتان بدهید. برنامه‌های وفاداری مشتری ترتیب بدهید که پاداش و جوایزی را برای پشتیبانی مداوم کسب و کار شما ارائه می‌کنند. همچنین عناصر بازی‌وارسازی را که سبب می‌شود مشتریان بخواهند دوباره نزد شما برگردند و امتیازها و پیشنهادات منحصر به فردی را به دست بیاورند، داشته باشید.
  • به طور منظم از مشتریان‌تان پرس و جو کنید:شما به عنوان بخشی دائمی از اهداف بازاریابی‌تان باید همیشه از مشتریان‌تان پرس و جو کنید. بهترین راه برای درک چگونگی بهتر شدن خدمات به مشتریان و ادامه‌ی آن خدمات این است که از آن‌ها بپرسید چه چیزی را دوست دارند، می‌خواهند و نیاز دارند. به مشتریان‌تان فرصتی بدهید برای این‌که تجربه‌شان را با برند شما به اشتراک بگذارند، به طوری که بتوانید راه‌هایی را برای بهبود ارزیابی مشتری و همچنین محصولات و خدمات‌تان پیدا کنید.
  • بازاریابی احتباس را با داده‌های استراتژیک پشتیبانی کنید:بازاریابی کسب چیزی است که مخاطبان را به قیف خرید شما می‌کشد و آن‌ها را به مشتریان و خریداران جدید تبدیل می‌کند. این روند، بخش مهمی از بازاریابی است، اما فقط آغاز راه است.شما در عین حال باید از بازاریابی احتباس برای حفظ مشتریان موجود در چرخه‌ی خریدار استفاده کنید و آن‌ها را تشویق کنید که دوباره و دوباره به شما مراجعه کنند. تمرکز روی کل چرخه‌ی زندگی مشتری، به این معنا است که برند چگونه درآمد خود را در حین این‌که منابع، پول و زمان کم‌تری را صرف می‌کند، افزایش می‌دهد.

از تاکتیک‌ها و راهنمایی‌های این پست استفاده کنید تا بتوانید پایه‌ی مشتری‌های موجود را برای رشد درآمد‌تان محکم کنید.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *