کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

اینشورتک چیست

منتشره شده در یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸

اینشورتک چیست

اینشورتک به معنای استفاده از نوآوری­های تکنولوژی جهت صرفه­جویی و بهره­وری از مدل فعلی صنعت بیمه است. اینشورتک کلمه‌ای ساخته شده از دو کلمه‌ی Insurance و Technology و الهام گفته شده از اصطلاح فینتک (Fintech) می‌باشد. باوری که مانند نیروی محرک موجب فعالیت شرکت‌های فناوری بیمه می‌شود این است که صنعت بیمه آماده‌ی پذیرش نوآوری و جذب تکنولوژی است. اینشورتک در حال تغییر صنعت بیمه به سمت تکنولوژی‌های جدید جهت بهبود تجربه مشتری، تسهیل استراتژی مدیریت و افزایش رقابت در این حوزه می‌باشد.به این نکته دقت کنید که از کلمه‌ی “تغییر” استفاده شده است نه “تحول”. اوبر در صنعت تاکسیرانی به عنوان یک تحول‌آفرین شناخته می‌شود اما اینشورتک (گاهی “insuretech” یا “instech” نیز نامیده می‌شود) چنین تحولی در صنعت بیمه ایجاد نمی‌کند. این تغییرات تنها در جهت کارآمد، پایدار و چابک کردن این صنعت است.

بیمه کسب‌و‌کاری قدیمی است، یکی از قدیمی ترین کسب‌و‌کار‌های مالی؛ و به طور کلی افراد با تجربه در این حوزه سعی دارند تا با سیاست‌گذاری در جهت منفعت خود جیب‌های خود را پر کنند. به طور سنتی جدول ریسک بیمه، انواع ریسک‌ها یا خطرات را جهت سیاست‌گذاری بیمه به دسته‌های مختلف تقسیم می‌کند. ریسک عنوانی است که دقیقاً در مقابل شانس قرار می‌گیرد و مأخذ محاسبه تمامی قراردادهای بیمه و به خصوص بیمه اشخاص، موضوع ریسک و برآورد میزان آن است ـ که بر حسب افزایش و کاهش ـ بر سرنوشت قرارداد اثرگذار می باشد. از این رو، بررسی میزان آن در قرارداد و تعیین حق بیمه بر اساس آن از اهمیت به سزایی برخوردار است. مشتریان در هر یک از این گروه‌های ریسک دسته‌بندی می‌شوند و در نهایت این گروه‌ها طوری تطبیق داده می‌شوند که در جهت منفعت شرکت بیمه باشند. این رویکرد موجب می‌شود که گروهی از مردم بیش از آنچه که باید، هزینه پرداخت کنند چرا که این گروه‌بندی مشتریان را در دسته‌های بزرگی قرار می‌دهد ولی شرایط هر مشتری نسبت به دیگری متفاوت است. این موضوع سبب می‌شود که آنچه که مشتری خریداری می‌کند دقیقا مطابق با نیاز او نباشد.

اما در اینشورتک سعی بر این است که با تجزیه و تحلیل درست داده‌ها، به رفع این مشکل بپردازد. با استفاده از ابزار‌های مختلف از جمله ردیاب GPS بر روی ماشین و ردیاب فعالیت بر روی مچبند مشتریان، دوربین‌ها، سنسور‌ها و بسیاری از ابزار های دیگر، صنعت بیمه می‌تواند تقسیم‌بندی دقیق‌تری از جداول ریسک ارائه دهد و با کاهش قیمت‌ها به رقابت با سایرین بپردازد. اپلیکیشن‌های اسمارتفون، گجت‌های پوشیدنی، پردازش آنلاین بیمه‌ نامه و ابزار‌های پردازش خودکار همگی اجزایی از اینشورتک هستند. در این زمان است که تکنولوژی اینترنت اشیاء به کمک اینشورتک می آید، به طوری که با تحلیل داده‌هایی که از دستگاه‌های متصل به اینترنت حاصل می‌شود، می‌توان بررسی بسیار دقیق‌تری بر روی بیمه نامه و هزینه‌های مرتبط به آن داشت.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *