کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

ایده مدیریت بازاریابی و فروش

منتشره شده در چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸

ایده مدیریت بازاریابی و فروش

  1. قیمت‌های‌تان را با وعده‌های‌تان تنظیم و هماهنگ کنید:یک اشتباه رایج وجود دارد، که باعث می‌شود کسب و کارهای کوچک و متوسط مال زیادی از دست بدهند. ساده‌اش این است:بازاریابی آن‌ها یک خدمت با کیفیت را وعده می‌دهد، اما هزینه‌ی «ارزان‌سرا» را روی دست مردم می‌گذارد. با انجام این کار، آن‌ها پیامی درهم به مشتریان بالقوه می‌دهند، که باعث می‌شود کسب و کارها را از دست بدهند.همه می‌دانند که کیفیت هرگز ارزان نخواهد بود. از بچگی به ما یاد داده‌اند باور کنیم اگر چیزی بیش از آن خوب به نظر می‌رسد که واقعی باشد، پس بیش از حد خوب است که واقعی باشد. وعده‌ی خدمات با کیفیت با قیمتی پایین به مردم، شک و تردید ایجاد می‌کند. این آخرین چیزی است که می‌خواهید در ذهن مشتریان احتمالی‌تان اتفاق بیفتد.خدمات‌تان را تا آنجا که ممکن است در حد بازار ارزشمند کنید و بعد طبق آن تعرفه‌ها را تنظیم کنید. اگر این کار را بکنید، قیمت‌های‌تان با وعده‌های‌تان هماهنگ خواهند بود و برای مشتریان آتی اعتماد کردن به پیام بازاریابی‌تان را آسان می‌کنید.
  2. از بازاریابی جذبی استفاده کنید:من مطمئن هستم شما متوجه شده‌اید هر بار یک زن زیبا یا مرد خوشتیپ پا به اتاق یا کافه‌ای شلوغ می‌گذارد چه اتفاقی می‌افتد؟ آدم‌ها به آن‌ها خیره می‌شوند. در واقع، بعضی آدم‌ها علنا سمت آن‌ها می‌روند و پیشنهاد نوشیدنی می‌دهند یا سر صحبت را باز می‌کنند. دلیل آنکه ما این نوع آدم‌های فریبا را «جذاب» می‌خوانیم آن است که آن‌ها عملا توجه را جلب خودشان می‌کنند و علاقه‌ی سایر آدم‌ها را بر می‌انگیزند.پس، ممکن است در این لحظه بپرسید، باید با خودتان و بازاریابی چه کنید؟ موفق ترین کسب و کارها همه از همان قدرت جاذبه که عرض کردم استفاده می‌کنند تا مشتریان یا مخاطبان را جذب خودشان بکنند. موفق ترین کسب و کارها در زمینه‌ی مدیریت بازاریابی توجه و علاقه‌ی مشتریان بالقوه را از طریق جذاب ساختن خودشان برای آن‌ها بر می‌انگیزند.پس حدس بزنید هر زمان خواننده‌های من تصمیم می‌گیرند برای فروش بیشتر نیاز است کسی کمک‌شان کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟ بله، آن‌ها به من زنگ می‌زنند یا ایمیل می‌فرستند. من مشتریان را جذب می‌کنم نه اینکه به آن‌ها فشار بیاورم، که این عالی است چون مردم از اینکه مدام تعقیب یا ترغیب شوند بدشان می‌آید. یک روز را صرف تماس‌های سرد کنید و آن وقت خیلی زود پی خواهید برد چقدر آدم‌ها از اینکه پاپی‌شان بشوید بیزار هستند.بسیاری از کسب و کارها این کار را به غلط انجام می‌دهند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند بر مشتریان جدید «فشار» وارد کنند حتی با اینکه مردم به نامه‌ها، ایمیل‌ها یا تماس‌های‌شان جواب نمی‌دهند؛ آن‌ها فقط فارغ از هر چیزی به فشار آوردن ادامه می‌دهند. این یکی از مهم‌ترین توصیه‌های مدیریت بازاریابی در کسب و کار است.
  3. برای دستیابی به نتایج بازاریابی بهتر درباره‌ی رقبا‌یتان تحقیق کنید:فروش موثر یا بازاریابی خدمات‌تان غیر ممکن است مگر آنکه درباره‌ی رقیب‌های‌تان تحقیق کرده باشید. لازم است بدانید چه چیزی پیشنهاد بدهید، گارانتی کنید، قیمت‌ها یا هزینه‌هایی را که تعیین کرده‌اید بشناسید تا پیشنهادتان را برای مشتریان بالقوه به جذاب‌ترین مورد تبدیل کنید.طبق تجربه‌ی من، صاحبان کسب و کار اغلب چنین فرض می‌کنند که خدماتی که به مشتریان بالقوه ارائه می‌دهند فوق‌العاده است، اما در واقعیت در مقایسه با آنچه رقبای‌شان فراهم می‌کنند کاملا معمولی است. یکی از دلایل این امر آن است که روش کلیدی که تامین کنندگان خدمات بازخوردهای رقبای‌شان را جمع می‌کنند، وقتی است که درباره‌ی مشتریان سابق رقبای‌شان صحبت می‌کنند. یک حسابدار که با مشتری سابق ناراضی یکی از رقبای‌شان صحبت می‌کند، احتمالا بسیار متعصب خواهد بود و بدترین سناریو را در نظر خواهد گرفت.کلید ماجرا آن است که بفهمید مقابل چه چیزی قرار گرفته‌اید و بعد با افزودن ارزش زیاد آن را شکست دهید.
  4. از «سرمایه‌گذاری مشترک» استفاده کنید:سرمایه‌گذاری مشترک که گاهی با عنوان jv هم شناخته می‌شود همان جایی است که شما و کسب و کار یا شخص دیگری کنار هم جمع می‌شوید تا خدمات‌تان را مشترکا بازاریابی کنید. کلید موفقیت سرمایه‌گذاری مشترک آن است که فردی قابل اعتماد و معتبر پیدا کنید که محصول یا خدماتی نامتناقض با دقیقا همان پروفایل فرد یا کسب و کاری که شما انجام می‌دهید ارائه می‌کند.پس اگر خدمات استخدامی برای صنعت تشریفات می‌فروشید و آن‌ها بسته‌های مزایای کارکنان به صنعت تشریفات می‌فروشند – چه عالی! آن‌ها می‌توانند شامل یکی از تراکت‌ها یا نامه‌های‌تان در یکی از ایمیل‌های‌شان باشد و شما می‌توانید همین کار را برای آن‌ّها انجام بدهید تا همه برنده باشند.از سرمایه‌گذاری مشترک با هر کسی که از طریق ایمیل با شما تماس برقرار می‌کند بپرهیزید مگر آنکه آن فرد را خوب بشناسید یا بتوانید درباره‌اش تحقیق و بررسی کنید. اگر شک داشتید، بی‌خیال شوید.
  5. از روابط تضمین شده استفاده کنید:یک رابطه‌ی تضمین شده شبیه سرمایه‌گذاری مشترک است… اما با تفاوتی زیاد:شخصی که با او سرمایه‌گذاری مشترک می‌کنید در واقع تضمین حرفه‌ای یا شخصی به شما می‌دهد. این گرد طلایی بازاریابی است. این دارایی اعتمادساز قدرتمند است. برای شما، خدمات‌تان و برندتان اعتبار بلافاصله به دست می‌آورد. این به ویژه موقعی صادق است که تضمین از منبعی بسیار قابل احترام باشد.به طور خلاصه، روابط تضمین شده درها را می‌گشایند، اعتماد سازی می‌کنند و فرصت آفرینی. و فوق‌العاده هم سریع هستند. حتما این دارایی کسب و کاری ارزشمند را به کار بگیرید و در آمیزه‌ی بازاریابی‌تان به کار ببندید.
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *