...
کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

انواع ماشین آلات راه سازی۳

منتشره شده در شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

انواع ماشین آلات راه سازی۳

  • غلطک

غلطک‌ها برای زیرسازی و روسازی پروژه‌های راه سازی به کار گرفته می‌شوند. این کار به این صورت است که با هر لایه‌ای که روی سطح ریخته می‌شود، از غلطک برای متراکم و تحکیم کردن سنگ دانه‌ها استفاده می شود. با این کار، هوای بین لایه‌های خاک و سنگ از بین می‌رود. در حین پروژه آسفالت در راه سازی این کار باعث می‌شود تا مطمئن شویم هیچ فاصله‌ای بین شن و مصالح سنگی باقی نمانده است.

  • جرثقیل

در پروژه‌های بزرگ، لوازم سنگین و بزرگ زیادی وجود دارند و بدون کمک گرفتن از جرثقیل به هیچ وجه نمی‌توان آنها را جابجا کرد یا از مکانی به مکان دیگر انتقال داد. جرثقیل‌ها علاوه بر بلند کردن اجسام سنگین دارای کابل یا زنجیر محکمی هستند که به وسیله‌ی آن می‌توان هر چیزی را بالا یا پایین برد تا کارها زودتر تمام شوند.
جرثقیل عملیات تخلیه را با قدرت و سرعت بالایی در پروژه‌های راه سازی و ساختمانی انجام دهد. علاوه بر آن، جرثقیل جابجایی مصالح در طبقات را هم تسهیل می‌کند. جرثقیل‌ها انواع مختلفی دارند که آنها را بر اساس ارتفاع و توان باربری طبقه‌بندی می‌کنند.به جرثقیل بسیار بلند به اصطلاح تاورکرین گفته می شود. برای کار با تاورکرین از نیروهای متخصص و با حق‌الزحمه‌ی بالا استفاده می‌کنند؛ چراکه استفاده از آن کار بسیار حساسی است. تاورکرین یکی از بزرگ‌ترین ماشین آلات راه سازی است که برای حمل آن باید از ماشین‌هایی موسوم به هزارپا کمک گرفت.

  • کامیون، کمپرسی و میکسر

با وجود ماشین آلات راه سازی پیشرفته، احتمالا تاثیر کامیون‌ها را در اجرای پروژه‌ها نادیده گرفته‌اید. با وجود کامیون‌ها خاک، سنگ و ضایعات به راحتی حمل می شوند. کمپرسی که خود نوعی کامیون محسوب می‌شود، با خالی کردن شن در محل مورد نظر، بستر را برای اجرا یا شروع عملیات آماده می‌کند.
کمپرسی‌ها نقش عظیمی در همه‌ی پروژه‌های عمرانی دارند. میکسرها هم یکی از مهم‌ترین ماشین آلات راه سازی هستند و نقش جدایی‌ناپذیری در پروژه‌های عمرانی دارند. میکسرها بتن نیمه آماده را در خود می‌گردانند و آن‌ را در زمان و مکان مناسب تخلیه می‌کنند. میکسرها حجم‌های متفاوتی دارند و با توجه به نیاز پروژه از آنها استفاده می‌شود.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.