...
کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

انواع ماشین آلات راه سازی۲

منتشره شده در شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

انواع ماشین آلات راه سازی۲

  • بیل مکانیکی

در کنار بولدوزر و گریدر، بیل مکانیکی یکی از پرکاربردترین ماشین آلات راه سازی در انجام پروژه‌های بزرگ راه سازی و عمرانی است. کار اصلی بیل مکانیکی، خاک برداری و گودبرداری است. البته باید بدانید که گودبرداری زمانی توسط بیل مکانیکی انجام می‌شود که از نوع پر قدرت آن استفاده شود.بیل مکانیکی بر اساس قدرت موتور و پاکت یا همان محفظه چنگال مانندی که سنگ و خاک را در خود جای می‌دهد، به چند دسته تقسیم می شوند. در ادامه با انواع بیل‌های مکانیکی آشنا می‌شویم.

  • بیل مکانیکی بکهولودر یا جام معکوس

یکی از انواع بیل‌های مکانیکی بکهولودر است که می‌توان آن را ترکیبی از لودر و بیل مکانیکی دانست. بکهولودر یک لودر در جلوی خود دارد و در پشت به یک پاکت بیل مکانیکی کوچک مجهز است. بکهولودر را بیشتر در حفاری به کار می‌برند تا حفاری پروژه به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام شود. اما این تنها کار بکهولودر نیست؛ از این نوع بیل مکانیکی در کندن پی، خاک برداری، جمع کردن مواد، حمل لوازم و لوله هم استفاده می‌شود. در واقع به نوعی می‌توان گفت در بین ماشین آلات راه سازی بکهولودر نوعی آچار فرانسه به حساب می‌آید.

  • بیل مکانیکی با سیستم کابلی

حتما بیل مکانیکی با سیستم کابلی را در پروژه‌های راه‌ سازی و جاده سازی دیده‌اید. این ماشین یک محفظه یا اتاق کنترل دارد و یک بیل به جلوی آن نصب شده است که به وسیله‌ی کابل‌های قوی کنترل می‌شود. بیل‌های مکانیکی کابلی بیشتر در پروژه‌های سنگین و با حجم کار بالا مانند برج سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • بیل کششی یا دراگلاین

نوع دیگری از بیل‌های مکانیکی بیل کششی یا دراگلاین نام دارد. با بیل کششی بسیاری از کارها خیلی زود تمام می‌شوند؛ زیرا این ماشین در بین ماشین آلات راه سازی بسیار قدرتمند است. علاوه بر این مورد، دراگلاین به راحتی و در عرض چند ثانیه ارتفاع نقطه حفاری را تغییر دهد. از بیل کششی در پروژه‌های حفاری معدن استفاده می‌شود.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.