...
کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

انواع ماشین آلات راه سازی۱

منتشره شده در شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

انواع ماشین آلات راه سازی۱

  • بولدوزر یا تخریب‌چی

بولدوزر یکی از ماشین آلات راه سازی است که در پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود. ماشین‌های سنگین مانند بولدوزر کار را آسان‌تر می کنند؛ اما کار کردن با آنها به این سادگی‌ها نیست و باید از افراد با تجربه و با سابقه‌ی کاری بالا استفاده کرد. یکی از کارهایی که بولدوزر می‌تواند برای پروژه انجام دهد این است که حجم زیادی از سنگ و خاک را به راحتی به جلو یا کناره‌ی جاده هدایت کند. به زبان خیلی ساده وظیفه‌ی بولدوزر پخش یا جمع کردن خاک و سنگ است.
از دیگر قابلیت‌های این ماشین، تخریب سریع محل اجرای پروژه است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی بولدوزرهای اتوماتیک هم در بازار موجود هستند. استفاده از این نوع بولدوزرها ممکن است هزینه‌ی بیشتری داشته باشد؛ اما سرعت پروژه را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. بولدوزرها انواع مختلفی دارند که با آنها آشنا می‌شویم.

  • بولدوزر چرخ زنجیری

قبل از تهیه بولدوزرهای چرخ زنجیری این را فراموش نکنید که این نوع از ماشین آلات راه سازی بر اساس فاکتورهای وزن، اندازه و قدرت طبقه‌بندی می‌شوند و حتما باید متناسب با پروژه انتخاب شود. بولدوزر چرخ زنجیری بسته به قدرت موتوری که دارد می تواند میزان مشخصی از خاک یا مصالح سنگی را جابجا کند. این نوع به دلیل زنجیری بودن چرخ‌ها اصطحکاک بیشتری با زمین دارد و می‌تواند از قدرتش حداکثر استفاده را ببرد.

  • بولدوزر چرخ لاستیکی

این نوع از بولدوزر بر عکس بولدوزرهای چرخ زنجیری دارای اصطحکاک کمتری با زمین است و نمی‌تواند از قدرت موتور خود به اندازه‌ی بولدوزر چرخ زنجیری استفاده کند. لاستیک‌های بولدوزر لاستیکی بسیار سریع آسیب می‌بیند و در سرعت‌های زیاد ممکن است سُر بخورند. این نوع بولدوزرها بیشتر مناسب پروژه‌های سبک‌تر هستند.

  • گریدر

بعد از کار بولدوزر از گریدر در اجرای آسفالت و صاف کردن سطوح استفاده می‌شود. همچنین زمانی که برف روی جاده وجود دارد و جاده هنوز یخ نبسته، گریدر می‌تواند با عبور از آن برف‌ها عبور و مرور را برای سایر ماشین‌ها میسر کند. با این تفاسیر می‌توان گفت گریدرها هر چیزی که در جاده‌ها پخش می‌شوند را به راحتی جمع کنند و با همین کار، جلوی اتلاف وقت را بگیرند. گریدرها موتورهای متفاوتی دارند و دارای موتور سبک یا سفت و محکم هستند. برای استفاده از گریدر باید به نوع موتور آن توجه کرد.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.