کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

انواع لنز عکاسی۱

منتشره شده در سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸

انواع لنز عکاسی۱

*لنزهای واید

چنانچه بخواهیم سطح وسیعی از سوژه خود را به ثبت برسانیم لنز واید مناسب این هدف می باشد. همچنین استفاده از لنز واید در عکاسی طبیعت باعث ایجاد عمق و نمای پرسپکتیو می شود. هر چند ترکیب بندی با این لنزها کار دشواری است.یک لنز واید , دید وسیع تر از چشم انسان است. به عبارت دیگر، میدان دید وسیع تر از یک لنز معمولی است.که دارای یک فاصله کانونی جایی بین ۴۰ تا ۵۸ میلیمتر در یک دوربین کامل است.

این بدان معنی است که در هر دوربین فول فریم، هر لنزی با فاصله کانونی کمتر از ۳۵ میلی متر، به عنوان یک لنز واید محسوب می‌شود. پایین تر از فاصله کانونی، میدان دید وسیع تر و در نتیجه لنز وسیع تر است. هرلنزی با فاصله کانونی کمتر از ۲۴ میلی متر ممکن است به یک لنز وایدفوق العاده ارجاع شود.

لنزهای واید بر روی یک سنسور دوربین، با فاصله کانونی حدود ۲۴ میلی متر شروع می‌شوند و از همانجا بهپایین می‌روند. لنزهای فوق العاده واید از نزدیک به ۱۶ میلیمتر شروع می‌شوند.

لنز وایدچگونه بر تصاویر شما تاثیر می‌گذارد؟

واضح ترین اثر لنزهای واید دید وسیع میدان دید آنهاست. شما فقط می‌توانید مقدار زیادی از یک صحنه رادر یک تصویر ضبط کنید. این دلیل اصلی آن است که توسط عکاسان منظره انتخاب میشوند.لنزهای زاویه دار نیز تاثیر چشمگیری بر چشم انداز دارند. اشیاء نزدیک به دوربین به نظر می‌رسند بسیار بزرگتر از اشیاء دورترهستند. این نگاه کاملا متفاوت به آنچه که ما با چشمانمان می‌بینیم، است.

با لنزهای واید، عمق میدان بسیار زیاد است. فاصله کانونی کوتاه این بدان معنی است که شما می‌توانیدهمه چیز را از چند فوت در مقابل دوربین حتی کوه‌ها با فاصله زیاد تمرکز عالی داشته باشید. این یک لنزبا یک لنز کانونی طولانی تر است. از سوی دیگر، بسیار دشوار است که عمق کم میدان را با یک لنز واید بدست آورید،حتی در دیافراگم گسترده.یکی از عوارض جانبی بالقوه ناخواسته لنزهای واید این است که آنها می‌توانند اعوجاج را به ویژه در طول
کانال‌های گسترده تر و با لنز‌های ارزان تر معرفی کنند. خطوط مستقیم که در واقع در تصویر ظاهر میشوند.

مزایا و معایب لنزهای زاویه دید

مزیت بزرگ لنزهای زاویه ای این است که چقدر یک صحنه را می‌توان در یک عکس نشان داد.در حالی که آنها توسط عکاسان چشم انداز برای ترسیم مقیاس طبیعت مورد استفاده قرار می‌گیرند،این نیز استفاده‌های دیگر دارداگر شما در محیط کوچک عکاسی کنید، مانند یک خیابان شلوغ، کلوپ شبانه، یا مهمانی،استفادهاز یک لنز واید بسیار آسانتر می‌شود تا همه چیز را ضبط کنید. شما می‌توانید فقط چند متر دوراز موضوع خود قرار بگیرید و هنوز هم همه چیز را در تصویر خواهید داشت. با یک لنز نرمال، شماباید بیشتر به عقب بر گردید، و این همیشه امکان پذیر نیست.

عیب بزرگ لنزهای واید، این است که چگونه چشم انداز را تغییر می‌دهند و اعوجاج را نشان می‌دهند. عکس‌های گرفته شده با لنز زاویه دید می‌تواند کمی‌کیفیت سورئال داشته باشد. پرتره‌های گرفته شده با لنزهای واید اغلب به نظر می‌رسد که سوژهیک بینی بسیار بزرگ دارد. این باعث می‌شود آنها برای برخی از انواع عکاسی مناسب نباشند.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *