کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

استانداردهای ابزار آلات ایمنی۱

منتشره شده در شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸

استانداردهای ابزار آلات ایمنی۱

استانداردهای NFPA ابزار آلات ایمنی

NFPA یک مؤسسه غیرانتفاعی است که در سال ۱۸۹۶ به عنوان انجمن ملی حفاظت در برابر حریق در آمریکا تأسیس گردید.رسالت اصلیNFPA کاهش هزینه‌های مالی، جانی و زیست محیطی ناشی از حریق و سایر خطراتی است که ممکن است کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار دهند. NFPA این رسالت را از طریق انتشار استاندارد، تحقیق، تعلیم و آموزش تحقق می‌بخشد. این مؤسسه بیش از ۷۵هزار نفر عضو در سراسرجهان دارد و بالغ بر ۸۰ مؤسسه ملی و سازمان تخصصی نیز در آن عضویت دارند. اعضای اصلی آن ۲۰ مؤسسه آمریکایی و غیر آمریکایی هستند و ساختار اصلی آن شامل کارکنانی در سراسر جهان می‌باشد.

NFPA دارای ۲۳۰ کمیته فنی برای تدوین و توسعه استانداردها و قوانین است و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ عنوان استاندارد وقانون منتشر شده دارد که هرگونه فعالیت، فرآیند، سرویس، طراحی، نصب سیستم‌های آتش‌نشانی را در ایالات متحده وسایر کشورهای استفاده کننده، تحت پوشش قرار میدهد. در حال حاضر استانداردهای NFPA در بیش از ۱۲۰ کشور جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به یادآوری است که همه اعضای مؤسسه دارای حق رای و ارائه پیشنهاد برای بازنگری قوانین و استانداردها هستند.

استانداردهای BS ابزار آلات ایمنی

مؤسسه استاندارد انگلیس در سال ۱۹۰۱ با عنوان کمیته استانداردهای مهندسی۷ (ESC) تاسیس ودر حال حاضر به یک سرویس دهنده جهانی در زمینه استاندارد تبدیل شده است. این مجموعه با بیش از ۵۰۰ کمیته تخصصی و بالغ بر ۵۴۰۰ نفر پرسنل در ۱۱۰ کشور جهان خدماتی نظیر صدور گواهینامه، بازرسی، تست محصول، تدوین وتوسعه استانداردهای محلی، ملی و بین‌المللی، آموزش سیستم های مدیریتی، اطلاع رسانی و غیره را انجام می‌دهد.

این موسسه به خاطر انجام کارهای بزرگ وداشتن وجهه بین‌المللی بسیار قوی، امروزه قلب استانداردسازی در جهان به شمار می‌رود.

تاریخچه BSI را از تأسیس آن در ۲۶ آوریل ۱۹۰۱ تاکنون به ۸ دوره تقسیم کرده‌اند که هر دوره با توجه به مقتضیات زمانی رویکردهای مختلفی را در تدوین استاندارد نشان می دهد.به عنوان مثال در سالهای اولیه، استانداردهای منتشر شده بیشتر مربوط به موتورهای بخار، خطوط راه‌آهن، تلگراف وتلفن و کابل ها و تجهیزات برقی بود. اما با شروع جنگ‌جهانی توجه به استانداردهای نظامی ومواردی نظیر استاندارد پناهگاه ها وحفاظت در جنگ بیشتر شد، به نحوی که بین سالهای ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ بیش از ۴۰۰ استاندارد جنگی تدوین شد. پس از جنگ تدوین استانداردهای ایمنی و زیست‌محیطی و به دنبال آن طرح های تضمین کیفیت وتوسعه استانداردهای سسیستم مدیریت کیفیت مورد توجه قرار گرفت.

این استانداردها در سالهای بعد به مرجعی برای تدوین استانداردهای بین‌المللی سیستم های مدیریتی تبدیل شد.ماه آگوست ۱۹۸۷ شروع نامگذاری دوگانه برای استانداردهای BS/ISO بود که با BS 5750/ISO 9000 شروع شد. از سال ۱۹۹۸ به بعد با گسترش استانداردهای BSI در بیش از ۱۰۰ کشور جهان ونیز فعال شدن بیش از ۱۷۰ مؤسسه وابسته به آن، از جمله ۷۳ آزمایشگاه تخصصی تست و بیش از ۵۴۰۰ نفر نیروی کار، BSI به بزرگترین مؤسسه استانداردسازی در جهان تبدیل شد.لازم به توضیح است که عنوان BSI در سال ۱۹۳۱ برای این مؤسسه انتخاب گردید. کمیته استانداردهای مهندسی(ESC) یک بار دیگر در سال ۱۹۱۸ به انجمن استانداردهای مهندسی۸ (BESA) تغییر نام یافته بود.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *