کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

آیفون شما نیاز به آنتی ویروس ندارد!

منتشره شده در چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷

آیفون شما نیاز به آنتی ویروس ندارد!

کاملا واضح در همین ابتدای متن به شما میگوییم که شما برای آیفون یا آیپد خود نیاز به آنتی ویروس ندارید. شاید تعجب کنید ولی در واقع، هر اپی که بعنوان آنتی ویروس تبلیغ می شود، در حقیقت یک آنتی ویروس نیست. آنها فقط اپ های امنیتی هستند و نمی توانند شما را از نرم افزارهای مخرب محافظت کنند. در ادامه با بررسی این مطلب همراه صنعت باشید.

هیچ نرم افزار واقعی تحت عنوان آنتی ویروس آیفون وجود ندارد

یک نرم افزار آنتی ویروس سنتی ویندوز یا macOS دسترسی کامل به سیستم عامل شما دارد و برای اینکه اطمینان پیدا کند هیچ نرم افزار مخربی در حال اجرا نیست، دسترسی اسکن کردن اپلیکیشن ها و فایل ها به آن داده شده است.

هر اپی که روی آیفون خود نصب می کنید، در یک sandbox قرار می گیرد و آنچه را که می تواند انجام دهد، محدود می شود. یک اپ در آیفون فقط می تواند به داده هایی دسترسی داشته باشد که شما اجازه دسترسی به آنها را می دهید. به عبارت دیگر، هیچ اپی در آیفون نمی تواند مثلا به اپ بانکداری آنلاین شما دسترسی داشته باشد. برای مثال آنها می توانند به عکس های شما دسترسی پیدا کنند، اما باز این هم در صورتی است که شما اجازه دسترسی به عکس های خود را داده باشید.

در سیستم عامل iOS اپل، هر اپ امنیتی که نصب می کنید، مجبور است همانند دیگر اپ های نصب شده در همان sandbox اجرا شود. آنها حتی نمی توانند لیست اپ هایی را که از اپ استور نصب کرده اید، مشاهده کنند، چه برسد به اسکن دستگاه شما جهت شناسایی نرم افزارهای مخرب. حتی اگر اپی با نام “ویروس خطرناک” روی آیفون خود داشته باشید، این اپ های امنیتی آیفون قادر به دیدن آن نخواهند بود.

به همین دلیل است که می گوییم ما تاکنون اپ امنیتی برای آیفون ندیده ایم که بتواند جلوی بد افزارها یا نرم افزارهای مخرب را بگیرد و آنها را مسدود کند.

مطمئنا، آیفون ها نیز گاهی اوقات دارای نقص امنیتی می شوند، مانند Spectre. اما این مشکلات تنها با به روز رسانی های امنیتی، سریع حل می شود و داشتن یک اپ امنیتی نصب شده هیچ کاری برای محافظت دستگاه شما انجام نخواهد داد. پس فقط آیفون خود را با آخرین نسخه های iOS به روز کنید و به خاطر بسپارید که آنتی ویروس آیفون وجود خارجی ندارد!

آیفون چگونه از خود محافظت می کند ؟

آیفون شما در حال حاضر ویژگی های امنیتی یکپارچه زیادی دارد. وقتی اپ های شما تنها از اپ استور اپل دانلود و نصب می شود مسلما امنیت دستگاه شما بالا می رود زیرا اپل این اپ ها را قبل از اضافه شدن به فروشگاه بررسی می کند تا بدافزاری به این فروشگاه اضافه نشود. با وجود این اگر بعدا بدافزاری در اپ استور یافت شود، اپل می تواند آن را از فروشگاه حذف کند و آیفون شما نیز بلافاصله اپ را برای ایمنی دستگاه شما حذف کند.

اپل دارای ویژگی “Find My iPhone” ساخته شده است که از طریق iCloud کار می کند، این ویژگی به شما اجازه می دهد از راه دور یک آیفون از دست رفته یا ربوده شده را بیابید، قفل کنید یا پاک کنید. شما نیاز به یک برنامه امنیتی ویژه با ویژگی های ضد سرقت ندارید. برای بررسی اینکه آیا Find My iPhone فعال شده است، به Settings بروید، روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید، سپس روی iCloud> Find My iPhone کلیک کنید.

آیفون شما نیاز به آنتی ویروس ندارد!

مرورگر Safari در آیفون قابلیتی به نام “fraudulent website warning” دارد که به عنوان یک فیلتر ضد فیشینگ شناخته می شود. اگر در وبسایتی باشید که برای فریب دادن و برداشتن اطلاعات شخصی شما طراحی شده باشد (مثل وب سایت های جعلی بانکداری آنلاین) هشداری دریافت خواهید کرد. برای فعال کردن این ویژگی به این مسیر Settings > Safari بروید و گزینه «Fraudulent website warning» را در زیر Privacy & Security جستجو کنید.

آیفون شما نیاز به آنتی ویروس ندارد!

اپ های امنیتی موبایل چه کاری انجام می دهند؟

با توجه به اینکه اپ های امنیتی نمی توانند به عنوان نرم افزار آنتی ویروس در آیفون عمل کنند، شما ممکن است تعجب کنید که دقیقا چه کاری انجام می دهند. خوب، نامگذاری آنها می تواند یک سرنخ باشد: این اپ ها به نام “Avira Mobile Security”، “McAfee Mobile Security”، “Norton Mobile Security” و “Lookout Mobile Security” نامگذاری شده اند. جالب است بدانید که اپل به صراحت به این اپ ها اجازه نمی دهد در نامگذاری خود از عبارت آنتی ویروس آیفون استفاده کنند.

اپ های امنیتی آیفون اغلب شامل ویژگی هایی به غیر از محافظت در برابر نرم افزارهای مخرب هستند، مانند ویژگی های antitheft که به شما اجازه می دهد از راه دور تلفن خود را پیدا کنید، درست مثل iCloud. برخی از این ابزارها شامل ابزارهای رسانه ای می باشند که می توانند عکس ها را بر روی تلفن شما با یک رمز عبور پنهان کنند. برخی دیگر به عنوان مدیر رمز عبور، مسدود کننده تماس ها و VPN ها می باشند که می توانید در سایر اپ ها دریافت کنید. برخی از این اپ ها ممکن است یک مرورگر امن را با فیلتر فیشینگ خود ارائه دهند اما آن ها به همان شیوه ای که در Safari است کار می کنند.
در نتیجه این اپ ها برخی از امور مربوط به امنیت دستگاه را انجام می دهند، به همین دلیل اپل به آنها اجازه می دهد که در اپ استور قرار بگیرند. اما آنها اپ های آنتی ویروس یا antimalware نیستند و به نظر ما مورد نیاز نمی باشند.

آیفون شما نیاز به آنتی ویروس ندارد!

اگر امنیت برای شما مهم است آیفون خود را جیلبریک نکنید!

همه توصیه های فوق در صورتی صحیح است که شما آیفون خود را جیلبریک نکرده باشید. جیلبریک باعث می شود تا اپ های کاربردی شما خارج از گودال امن امنیتی آیفون قرار گیرد. همچنین به شما اجازه می دهد اپ های خود را خارج از اپ استور نصب کنید، که این بدین معنی است این اپ ها از جهت رفتار مخرب توسط اپل بررسی نشده اند.
مانند اپل، ما نیز توصیه می کنیم آیفون خود را جیلبریک نکنید. اپل همچنین در طول زمان، جیلبریک را بیشتر و بیشتر سخت می کند.
با فرض اینکه شما از یک آیفون جیلبریک استفاده می کنید، از لحاظ تئوری لازم است از نوعی برنامه آنتی ویروس استفاده کنید. با استفاده از شکسته شدن sandbox عادی، برنامه های آنتی ویروس می توانند به صورت تئوری نرم افزارهای مخربی را که ممکن است پس از جیلبریک گوشی خود نصب کرده باشید، اسکن کنند. با این حال، چنین برنامه هایی برای عملکرد خود نیاز به یک فایل تعریف از برنامه های بد دارند.

پس دوباره تکرار می کنیم اگر آیفون خود را جیلبریک نکرده اید، شما به نرم افزارهای تحت عنوان آنتی ویروس آیفون نیاز ندارید. امکانات خود دستگاه پاسخگوی نیازهای امنیتی شما می باشد. در واقع، هیچ چیزی به عنوان نرم افزار آنتی ویروس آیفون و آیپد وجود ندارد.

 

منبع : نت نوشت

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *