کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

آهن در بدن چگونه فعالیت می‌کند

منتشره شده در یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸

آهن در بدن چگونه فعالیت می‌کند

سلام خدمت کاربران محترم سایت صنعت و صنایع ایران . امروز هم در خدمتتون هستیم با مطلبی جدید و آموزنده در زمینه صنایع غذایی. امروز میخوایم در باره ویتامین آهن و کمبود اون در بدن صحبن کنیم . امیدوارم مطالب امروز هم براتون مفید باشه و نظرات خودتوت را در اختیار ما قرار بدید.

آهن یک ماده معدنی است که گلبول‌های قرمز خون برای اینکه کارکرد مناسبی داشته باشند، به آن نیاز دارند. زمانی که آهن کافی داشته باشید، گلبول‌های قرمز اکسیژن را به تمان بافت‌های بدن منتقل می‌کنند و اکسیژن را درون ماهیچه‌ها ذخیره می‌کنند، این میزان از اکسیژن برای فعالیت و انجام حرکات ورزشی مورد نیاز است. هرچه آهن بیشتری درون خون وجود داشته باشد، گلبول‌های قرمز بیشتریش توسط مغر استخوان ساخته می‌شوند. این نکته به این معنی است که آهن بیشتری درون کبد ذخیره می‌شود تا توزیع اکسیژن صورت گیرد. این مسئله باعث می‌شود تعداد توزیع‌کننده‌های بدن افزایش یابد و به همین منوال انتقال ویتامین و مواد معدنی که مصرف می‌کنید هم به میزان بیشتری صورت پذیرد.

یکی دیگر از وظایف آهن درون بدن شامل تبدیل قند به انرژی است که برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به تناسب اندام اهمیت زیادی دارد. همچنین تولید آنزیم‌های مورد نیاز برای تولید آمینو اسید، سلول‌های جدید، انتقال‌دهنده‌های عصبی و هورمون‌ها نیاز یکی دیگر از وظایف آهن است که برای غلبه به بیمار اهمیت بسیار زیادی دارد. زمانی که سطح آهن خون بدن پایین باشد، غلبه بر بیماری‌ها به سختی انجام می‌شود به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدن برای عملکرد صحیح به آهن وابسته است. آهن برای رشد مناسب ذهنی و فیزیکی مورد نیاز است و میزان مصرف کافی از این عنصر در طول دوره بارداری و در دوران کودکی اهمیت زیادی دارد.

برچسب ها : ، ،
مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *