کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

ارتباط هوش مصنوعی و پلیس

منتشره شده در چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

ارتباط هوش مصنوعی و پلیس

پلیس چین به کمک فناوری تشخیص چهره مظنونی را از بین ۵۰،۰۰۰ نفر در یک کنسرت دستگیر کرد!

پلیس چین گزارش داده است که به کمک تکنیک فوق العاده دقیق تشخیص چهره ، یک مظنون فراری در جمعیت ۵۰،۰۰۰ نفری کنسرت پاپ را دستگیر کرده است. بر اساس گزارش های محلی، این مرد در حالی که در کنسرت جکی چونگ خواننده هنگ کنگی در استان جیانگشی حضور داشت، دستگیر شد.

نام کامل فرد دستگیر شده منتشر نشده است، اما نام خانوادگی او در گزارش ها، Ao عنوان شده است . لی جین، افسر پلیس گفته است که Ao مشکوک به دخالت در یک جنایت اقتصادی بود. وقتی او را دستگیر کردیم بسیار شوکه شده بود. Ao فکر می کرد حضور او در یک مکان بسیار شلوغ می تواند امن باشد و هرگز فکر نمی کرد در چنین مکان بزرگی و با حضور چنین جمعیت بالایی شناسایی گردد.
جالب است بدانید که دولت چین روی تکنولوژی تشخیص چهره برای اجرای قوانین کشورش سرمایه گذاری زیادی کرده است. با توجه به این که گزارش مذکور یک داستان واقعی است، پس فناوری تشخیص چهره برای چینی ها بسیار خوب کار می کند و نشان می دهد نه تنها توانایی انتخاب چهره فردی از بین حدود ۵۰،۰۰۰ نفر از تکنیک های جدی در سطح CSI می باشد، بلکه مشخص می گردد که چین پایگاه اطلاعاتی گسترده ای از هویت های جنایی که می توانند توسط دوربین های امنیتی قابل دسترسی باشند، دارد.
وزارت امنیت عمومی چین در سال ۲۰۱۵ فناوری تشخیص چهره را راه اندازی کرد. این فناوری از آن به بعد در بسیاری از زمینه های مختلف استفاده شده است. در اوایل سال جاری پلیس پکن مجهز به عینک هوشمند گردید تا به آنها امکان شناسایی افراد و مطابقت آنها با پایگاه داده مظنونین را بدهد. در یکی از استراحتگاه های پکن نیز به منظور جلوگیری از استفاده بیش از حد کاغذ های توالت، تکنولوژی تشخیص چهره روی افراد حاضر در آنجا اعمال شده است.
گفته شده است رئیس جمهور چین نیز بسیار علاقه مند است که از روش های هوش مصنوعی، از جمله فناوری تشخیص چهره، برای ردیابی رفتارهایی که به نظر می رسد مخالف منافع حزب کمونیست حاکم است، استفاده گردد.

 

منبع : نت نوشت

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *