کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

فواید روغن سیاه دانه برای زیبایی

منتشره شده در سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸

فواید روغن سیاه دانه برای زیبایی

فواید روغن سیاه دانه برای پوست‌هایی که دچار مشکل هستند بسیار زیاد است و علاوه بر خواص درمانی، از پوست محافظت نیز می‌کند. این روغن در کنار روغن‌های دیگر در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی یا عطاری‌ها به فروش می‌رسد. از مزایای استفاده از روغن سیاه دانه برای پوست و زیبایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. جوش صورت و آکنه: بر اساس تحقیقاتی که در مجله “Dermatology & Dermatologic Surgery” منتشر شد، استفاده از لوسیون‌هایی تولید شده با ترکیب ۱۰ درصد روغن سیاه دانه، مشخصا باعث کاهش بروز آکنه و جوش صورت بعد از ۲ ماه شد. شرکت کنندگان در این تحقیقات تا ۶۷ درصد رضایت خود را از استفاده از روغن سیاه دانه برای درمان جوش صورت اعلام کردند.
  2. آبرسانی مو: برای بهره‌مند شدن از خواص روغن سیاه دانه برای مو می‌توان آن را به صورت مستقیم روی موها استفاده کرد تا نرمی و درخشندگی مو افزایش پیدا کند.
  3. پسوریازیس: استفاده موضعی از روغن سیاه دانه نشان داده است که می‌تواند باعث کاهش پلاک‌های پسوریازیس ‌شود.
  4. نرم کردن پوست: از روغن سیاه دانه برای نرم کردن پوست صورت و بدن هم استفاده می‌شود و آن را به ترکیبات روغن‌ها و مرطوب کننده‌های بدن برای رطوبت و آب‌رسانی بیش‌تر، اضافه می‌کنند. همچنین به دلیل آب‌رسانی از اگزما و خشکی پوست هم جلوگیری می‌کند.
  5. ترمیم زخم: نتایج استفاده از روغن سیاه دانه تاثیر آن در کاهش التهاب و از بین بردن باکتری‌های زخم را نشان داده است. در حالی که عصاره سیاه دانه باعث رشد کلاژن‌های جدید پوست نمی‌شود، اما دیگر فاکتورهای رشد را تحریک می‌کند تا بدن بتواند پوست جدید و سالم بسازد.

به این نکته توجه کنید که روغن سیاه دانه نباید به عنوان جایگزین درمان اصلی که دکتر برای شما تجویز کرده است، مورد استفاده قرار گیرد. اما خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت و زیبایی، می‌تواند به عنوان یک مکمل در کنار درمان اصلی برای پوست شما مزایایی به همراه داشته باشد.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *