کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

بازاریابی تعاملی چیست

منتشره شده در شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸

بازاریابی تعاملی چیست

امروزه بیش از همیشه، آدم‌ها برای یافتن کسب و کارهای بومی محلی، خرید محصولات و خدمات، و تعامل با برندها از طریق رسانه‌ی اجتماعی از اینترنت استفاده می‌کنند. هر ثانیه از هر روز، گوگل بیش از ۴۰.۰۰۰ درخواست جستجو را پردازش می‌کند. با به کمال رسیدن تاکتیک‌های بازاریابی اینترنتی در دهه‌ی گذشته بازاریاب‌ها و کسب و کارهای آنلاین نیاز دارند برای برقرار ارتباط با مشتری و ایجاد تعهد روش‌های مبتکرانه‌ای پیدا کنند. مزایای بازاریابی تعاملی هرگز به این آشکاری نبوده است. بازاریابان دیجیتال هوشمند در حال طرح‌ریزی و به کاربستن فناوری خلاقانه و فوق‌پیشرفته برای بهبود تجربه‌های مشتریان هستند.
با بازاریابی تعاملی ، کسب و کارها قادر هستند آگاهی از برندشان را افزایش دهند، از رقبا متمایز شوند، بر وفاداری مشتری بیفزایند، و سودشان را زیاد کنند.
بازاریابی تعاملی یک تاکتیک بازاریابی یک به یک است که در عمل اقدامات مشتری را تعدیل می‌کند و به آن‌ها واکنش و پاسخ می‌دهد. این برای مشتری به تعامل آنلاین با یک برند وجهه‌ی شخصی‌تری می‌بخشد.

مثال‌های بازاریابی تعاملی شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. رقابت‌ها :راهی موثر برای رشد پایگاه مشتری و افزایش آگاهی از برند. آدم‌ها تمایل طبیعی و ذاتی به رقابت دارند، و همه دوست دارند برنده باشند. رقابت راهی عالی برای متعهد کردن مشتری و آشنا سازی آن‌ها با برندتان است.
  2. تست‌های کوچک، رای‌گیری، و نظرسنجی:راهی جالب و درگیرکننده برای مبارزه با خستگی مشتریان.
  3. ویدیوها و بازاریابی ایمیلی:برای پاسخ دادن به سوال‌ها و تشریح فرایند خرید.
  4. حسابگرها (محاسبه‌کننده‌ها):می‌توانند با مقایسه‌ی آن‌ها با سایرین یا فراهم آوردن نقل قول های دقیق کاربران را جلب کنند.
  5. اینفوگرافی‌های تعاملی:انیمیشن و نمودارهای متحرک را برای جلب و حفظ توجه کاربران اضافه می‌کند.
  6. ربات‌های پیامرسان:وجه‌ی محاوره‌ای به تعاملات مشتری می‌افزاید، و از سوی کسب و کارتان تاثیر مطلوبی بر آن‌ها به جا می‌گذارد.

اگر به نحو موثری استفاده شود، بازاریابی تعاملی می‌تواند مشتریان بالقوه‌ی بیشتری را به مرز خرید واقعی بکشاند و چرخه‌ی خرید را کوتاه‌تر کند.حتی اگرچه مشتری تنها با پیکسل‌ها در تعامل است، استراتژی بازاریابی تعاملی با کیفیت به او تجربه‌ای جالب و تقریبا ملموس می‌بخشد. به بازاریابی فعال تعاملی به عنوان یک گشت درون-فروشگاهی یا درون-سایتی نگاه کنید، اما بدون ناراحتی و دردسر یکی از آن‌ها.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *