...
کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

قالب های صنعتی

منتشره شده در پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸

 قالب های صنعتی

تاریخچه

صنعت، عبارت است از گروه شرکت‌هایی که فراورده‌های آن‌ها جایگزین نزدیکی برای هم می‌باشند. هر آنچه که در صنعت تولید می شود به عنوان محصول صنعتی شناخت می شود. برای اینکه محصولات صنعتی با یک شکل خاص به تولید انبوه برسند نیاز به یک قالب دارند. تعریف قالب های صنعتی از اینجا شکل می گیرد که محصول صنعتی با شکل، حجم و ویژگی مد نظر تولید کننده توسط قالب به وجود آید. نحوه ساخت قالب های صنعتی در اروپا به ۱۰۰۰ سال پیش حدود قرن بیستم بر می گردد زمانی که از چوب و کنده کاری چوب به عنوان قالب استفاده می شد. شرکت قالب سازی فن آور پلاستیک یکی از بهترین شرکت ها درزمینهٔ خدمات طراحی و ساخت قالب های صنعتی می باشد. این شرکت از سال ۱۳۷۹ در راستای ساخت قالب های صنعتی تأسیس گردید، و پس از ۵ سال با افزودن واحد طراحی و مدل سازی به مجموعه، به فعالیت خود ادامه داد. این مجموعه در حال حاضر با تکیه بر دانش و تجربه نزدیک بر دو دهه حضور خود درزمینهٔ طراحی و قالب سازی صنعتی و با به‌کارگیری متد های روز جهانی توانسته جایگاه خوبی در عرصه صنعت کشور و قالب سازی مدرن کسب نماید.

طراحی قالب های صنعتی

برای تولید یک قالب صنعتی به طور کل دو مرحله تعریف می گردد، مرحله طراحی قالب صنعتی و مرحله ساخت قالب صنعتی. در مرحله طراحی انواع قالب های صنعتی ابتدا با کمک سفارش دهنده قالب یک طرح اولیه ساخته می شود که در صورت تائید از روی آن یک مدل سه بعدی تهیه می گردد. مدل سازی قالب های صنعتی با استفاده از نرم افزار های مهندسی مانند CATIA استفاده می گردد. باید در نظر داشت خدمات طرحی قالب های صنعتی نیز مهم است خدماتی چون طراحی انواع ابزار کنترلی قطعه نظیر پانل گیچ و … .

برای قالب سازی مدرن صنعتی باید از جدید ترین نرم افزار ها و مدرن تر دستگاه ها بهره برد که دقت و حساسیت طراح نیز خود از اهمیت بالایی برخوردار است. نرم افزار مهندسی CATIA یکی از نرم افزار های مهم در زمینه طراحی،تولید و تحلیل به کمک کامپیوتر یا CAD/CAM/CAE در جهان است. شرکت فرانسوی Dassault در سال ۱۹۶۹ دستگاهی به نام CATI برای نقشه کشی دوبعدی با کمک رایانه تولید کرد. در سال ۱۹۷۵ نوع سه بعدی این محصول را به تولید رساند و در همان زمان پروژه یک شرکت هواپیماسازی را در طی ۴ هفته به پایان رساند در حالی که مهندسین زمان انجام این پروژه را بدون این نرم افزار به ۶ ماه تقریب زده بودند. شرکت Dassault با تولید این نرم افزار تحول بزرگی را در دنیای طراحی، ساخت و تولید ایجاد کرد. شرکت‌های بزرگی از نرم افزار مهندسیCATIA استفاده می‌نمایند.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.