...
کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

مشاغل صنعت و صنایع ایران
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

فرایند تولید قالب های صنعتی

منتشره شده در پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸

فرایند تولید قالب های صنعتی

امروزه قالب سازی صنعتی روز به روز در حال پیشرفت است، یکی از پیشرفت های این صنعت جایگزینی دستگاه CNC است که در سریع ترین زمان بالا ترین کیفیت را ارائه می دهد و بهره بردن از این دستگاه‌ها برای یک قالب ساز صنعتی نکته ای مهم و غیر قابل انکار است. مدل طراحی شده در مرحله قبل مبنای ماشی کاری قال صنعتی وسیله ماشین CNC قرار می‌گیرد. سپس بعد از اتمام این مرحله عملیات ماشین‌کاری و فرایند مونتاژ قالب(مرحله تولید) انجام می‌شوددر مرحله تولید ماشین‌کاری اجزای قالب روی چوب به وسیله ماشین فرز CNC صورت می‌گیرد. برای ماشین‌کاری اپراتور با نرم‌افزار POWERMILL برنامه ماشین‌کاری را روی مدل سه بعدی که طراح به او داده است در کامپیوتر اجرا می‌کند، سپس این برنامه به ماشین CNC داده می‌شود و به صورت اتوماتیک روی چوب اجرا می‌شود، سپس این اجزا به ریخته گری فرستاده می‌شوند تا از روی آن قطعه فلزی ساخته می‌شود سپس این اجزا تنش گیری می‌شوند تا از دفرم شدن و تاب برداشتن آنها پس از عملیات ماشین‌کاری جلوگیری شود. پس از ماشین‌کاری روی اجزای فلزی قالب این اجزا توسط مونتاژکار قالب، مونتاژ می‌شوند.

انواع قالب های صنعتی

انواع قالب های صنعتی بر حسب مواد اولیه و نوع تولید قالب متفاوت است.
۱- اولین گروه از این قالب ها، قالب های پلاستیک است که در این از قالب سازی از دو ماده ترموپلاستیک ترموست (باکالیت) استفاده می گردد. خدمات طراحی و مدل سازی قالب پلاستیک به روش قالب سازی تزریق پلاستیک تولید می شوند. در فرایند تولید قالب تزریق پلاستیک ماده ترموپلاست گرم محفظه قالب را پر می کند در این روش ماده ترموپلاست گرم و محفظه قالب سرد است که پس از تزریق مواد به شکل و فرم قالب در می آید و سخت می شود. قالب گیری انتقالی، قالب گیری دایکاست ، قالب گیری اکستروژن و ریخته گری از روش های تولید قالب سازی پلاستیک است.

۲- دومین گروه از قالب ها، قالب های فلزی است که در قالب سازی فلزی از روش های قالب های سنبد و ماتریس – قالب های برش – قالب های خمش – قالب های کشش – قالب های فرم استفاده می گردد.
بخشی از قالب های ساخته شده در گروه طراحی و قالب سازی فن آور پلاستیک قالب های آبیاری و کشاورزی – قالب های خانگی – قالب های صنعتی است.

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.