کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

کازان پایتخت ورزش روسیه

منتشره شده در شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷

کازان پایتخت ورزش روسیه

کاربران گرامی سایت صنعت، امروز در بخش گردشگری سایت می پردازیم به بررسی یکی از مهم ترین شهرهای ر وسیه که پایتخت ورزش روسیه نامیده می شود. شهر قدیمی، فرهنگی و تاریخی کازان که در تلفظ تاتاری “قازان” خوانده می شود، یکی از محبوب ترین شهر های روسیه و به عنوان “سومین پایتخت روسیه” لقب گرفته است! این شهر جاذبه های بی نظیری برای ترغیب مردم و گردشگران به خود دارد. با بیش از یک میلیون جمعیت ، کازان هشتمین شهر پرجمعیت روسیه به شمار می رود. این شهر پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه و خانه هزاران مسلمان و مسیحی به عنوان بزرگترین جامعه تاتارها است.

دانستنی های مهم درمورد کازان

کازان پایتخت ورزش روسیه

ورزشگاه کازان آرنا

کازان به عنوان سومین پایتخت روسیه شناخته می شود
این شهر مرکز ورزشی محبوب روسیه و به عبارتی پایتخت ورزش روسیه نیز می باشد که در سال ۲۰۱۳ مسابقات المپیاد تابستانی دانشجویی را میزبانی کرد و در طول این سال ها میزبان رقابت های بین المللی زیادی در رشته های هاکی ، بوکس و شنا بوده است.
کازان یکی از شهر های میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ نیز است.
آب و هوای شهر کازان مرطوب قاره ای است که زمستان های طولانی و سرد ( سردتر از مسکو ) و تابستان های خشک و گرم دارد.
دمای آن در تابستان به طور متوسط ۲۰ درجه و در زمستان ۱۰- درجه می شود.

تاریخچه کازان

 

کازان پایتخت ورزش روسیه

موقعیت شهر کازان در روسیه

مهاجران مسلمان ولگا و تاتارهای اردوی زرّین بنیانگذاران این شهر بودند. این شهر قسمتی از مسیر تجاری منطقه ولگا محسوب می شد.
نماد مقدس “بانوی ما” شهر کازان در سال ۱۵۷۹ در این شهر کشف شد. برخی معتقدند این مجسمه نمادین در گذشته به استانبول تعلق داشته که در سال ۱۴۳۸ گم شده است و پس از ۱۴۰ سال به طور معجزه آسایی در کازان یافت می شود.
این شهر مرکز کشتی سازی ناوگان دریای خزر بود.

 

جغرافیای شهر کازان

کازان پایتخت ورزش روسیه

چشم اندازی زیبا از شهر کازان

این شهر زیبا یکی از شهرهای بخش اروپایی روسیه به حساب می آید، در میان دو رود ولگا و کازانکا واقع شده است و مساحت آن ۳/۴۲۵ کیلومتر مربع است.

تقسیمات شهری کازان

کازان پایتخت ورزش روسیه

این شهر پایتخت جمهوری تاتارستان است و توسط شهرداری منطقه شهری کازان اداره می شود.
شهر کازان به هفت منطقه تقسیم می شود.

ساختارهای شهری

کازان پایتخت ورزش روسیه

فرودگاه بین المللی کازان

فرودگاه بین المللی کازان در ۲۶ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. شهر کازان از طریق راه آهن به شهر های مسکو، اولیانوفسک، یوشکار اولا و یکاترینبورگ متصل می شود. در زمستان برای عبور از رودخانه ولگا از هاورکرافت استفاده می کنند.
کازان دارای دو ایستگاه اتوبوس اصلی است و از طریق بزرگراه فدرال به مسکو و اوفا متصل می شود.

 

اقتصاد کازان

کازان پایتخت ورزش روسیه

شهر کازان در رتبه سوم سرمایه گذاری در روسیه قرار دارد و یکی از بزرگترین مراکز صنعتی و تجاری روسیه است.

مواد شیمیایی، پتروشیمی، پروژه های مکانیکی و تهیه گندم و آرد از صنایع اصلی کازان هستند.

 

گردشگری در کازان

 

کازان پایتخت ورزش روسیه

مسجد قل شریف در شهر کازان روسیه

کازان به مناظر دیدنی شهرش مشهور است. این شهر مرکز فرهنگی تاتار ها در جهان است. کرملین کازان در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
مسجد قُل شریف(Kul Sharif Mosque ) ، کلیسای کاتولیک رومیان (،Roman Catholic Church) معبد همه ادیان، کلیسای سنگ سفید عید بشارت، چشمه بائومانا (Baumana) ، چشمه داخل کرملین و چشمه پارک میلنیوم از جاذبه های گردشگری این شهر هستند.

 

تحصیلات در کازان

کازان پایتخت ورزش روسیه

دانشگاه فدرال کازان

شهر کازان به خاطر سیستم آموزشی قوی که دارد مشهور است. دانشگاه فدرال کازان، دانشگاه علوم پزشکی دولتی، دانشگاه صنعتی دولتی و دانشگاه اسلامی روسیه از جمله دانشگاه های درجه بالا در این شهر هستند. آکادمی علوم تاتارستان دیگر مرکز علمی این شهر است.

 

مردم کازان

کازان پایتخت ورزش روسیه

عید نوروز در تاتارستان

مردمان کازان را به‌طور عمده روس‌ها و تاتارها تشکیل می‌دهند که تاتارها ۵۲٪ و روس‌ها ۴۳٪ درصد، اقوام دیگری مانند قوم چواش (قومی ترک‌تبار و نزدیک به تاتارها)، آذربایجانی‌ها، اوکراینی‌ها و یهودیان نیز در این شهر ساکنند.هر دو زبان روسی و تاتاری در جمهوری تاتارستان رسمی است. زبان روس‌تبارها و زبان میانجی در شهر روسی است و بیشتر تاتارها دوزبانه هستند. حدود یک‌سوم از ازدواجها در کازان ازدواجهای مختلط میان روس و تاتار است.

 

ارتباط با ایران

کازان از دیرباز ارتباطاتی با ایران داشته، به‌طوری که در آکادمی علوم تاتارستان بخش ایران‌شناسی فعال بوده که خانم آلسو ارسلان اوا آیراتونا ریاست رئیس مرکز ایران شناسی آکادمی علوم تاتارستان برعهده داشته، و آموزش زبان فارسی نیز در دانشگاه اسلامی روسیه انجام می‌گیرد.

در سال ۱۳۸۶ کنسولگری ایران به دلیل همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با منطقه تاتارستان در مقابل ایجاد کنسولگری روسیه در رشت شروع به‌کار کرد .هم اکنون رسول شایان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان می باشند .

منبع : نت نوشت

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *