کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

عرضه اولین محصول لینوکسی مایکروسافت

منتشره شده در دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

عرضه اولین محصول لینوکسی مایکروسافت

مایکروسافت اولین محصول لینوکسی خود را عرضه می کند Azure Sphere

سرانجام مایکروسافت محصولی با هسته لینوکس تحت عنوان Azure Sphere عرضه کرد. Azure Sphere یک استک نرم افزاری و سخت افزاری است که پردازنده های کوچک در دستگاههای هوشمند، اسباب بازیهای متصل به اینترنت و ابزارهای دیگر را امن تر می کند و شامل میکروکنترلر ها، سرویس امنیتی، سیستم عامل مبتنی بر لینوکس می باشد.

براد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در این رابطه می گوید: “پس از ۴۳ سال، این اولین باری است که ما یک هسته لینوکس سفارشی را معرفی می کنیم و توزیع خواهیم کرد.” این گفته ها در حالی است که استیو بالمر، مدیر عامل سابق مایکروسافت، خیلی قبل تر لینوکس را برای مایکروسافت سرطان نامیده بود، ولی اکنون می بینیم که مایکروسافت به لینوکس نیاز دارد.

البته مایکروسافت برای مدتها اپلیکیشن های کاربردی جهت لینوکس می ساخت. در سال ۲۰۱۶، شاهد بودیم که مایکروسافت SQL Server را در لینوکس منتشر کرد.

مایکروسافت همچنین به طور کامل لینوکس را در سرویس ابری Azure خود در بر گرفته است. تا اواخر سال ۲۰۱۷، بیش از ۴۰ درصد از تمام ماشین های مجازی Azure لینوکس بودند. امروز، مایکروسافت بیش از نیمی از توزیع های لینوکس را در Azure پشتیبانی می کند که شامل CentOS، CoreOS، دبیان، اوراکل لینوکس،ردهت ، اوبونتو، openSUSE و … است.

در سال ۲۰۱۵، مایکروسافت سوئیچ Cloud Azure خود رونمایی کرد. این یک سیستم عامل کراس پلت فرم مبتنی بر لینوکس برای راه اندازی دستگاه های شبکه مانند سوئیچ های دیتاستر بود. اما این برنامه داخلی بود که هرگز انتشار پیدا نکرد. با این وجود، کد آن به پروژه Open Compute کمک کرد.

پس از آن، در سال ۲۰۱۶ مایکروسافت نرم افزاری برای Open Networking در کلود (SONiC) منتشر کرد که مجموعه ای از اجزای شبکه نرم افزاری مورد نیاز برای شبکه های تعریف شده توسط نرم افزار (SDN) می باشد. مایکروسافت با وجود اینکه به لینوکس نیاز داشت، تاکنون لینوکس سفارشی خود را ایجاد نکرده بود. در عوض، این شرکت به لینوکس دبیان متکی بود. اما اکنون، با هسته سفارشی لینوکس Azure Sphere، مایکروسافت واقعا تبدیل به یک کمپانی لینوکس شده است. چه کسی می توانست فکر کند که روزی مایکروسافت به لینوکس روی بیاورد.

 

منبع : نت نوشت

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *