کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

دریاچه کوه گل

منتشره شده در دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

دریاچه کوه گل

یکی از مناطقی که به شما پیشنهاد می کنیم جزء گزینه های سفر خود قرار دهید دریاچه کوه گل در استان کهگلویه و بویراحمد است.

کوه گل بخشی از طبیعت منطقه‌ی کوهستانی دنا است که در نزدیکی شهر زیبای سی سخت قرار دارد. در این ناحیه دریاچه‌های گوناگونی وجود دارد. این دریاچه‌ها فصلی بوده و در اواخر زمستان تا اوایل بهار بر اثر بارش باران و ذوب شدن برف‌هایی که بر ارتفاعات دنا جای خوش کرده‌اند پر از آب می‌شوند و تا اواخر تابستان تقریبا خشک می‌شوند.

دریاچه‌ی کوه گل که در همین ناحیه واقع شده، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی آن به شمار می‌رود. این دریاچه با مساحتی حدود نیم هکتار و عمقی برابر ۱۵ متر، باعث پدید آمدن طبیعت و اکوسیستم جذابی در اطراف خود شده است.

با این وجود طبیعت رنگارنگ و منحصر به فرد اطراف دریاچه که شامل گیاهانی مانند قارچ کوهی، چویل، بابونه، نعناع کوهی، ریواس، جاشیر و پونه کوهی می‌شود، زیبایی و رنگ و بوی خاصی به این نقطه از منطقه‌ی دنا بخشیده است. همان طور که نام این منطقه تداعی می‌کند، با محیطی پر از گل‌های زیبا و رنگین روبرو هستیم که هر چشم مشکل پسندی را راضی می‌کند.

دریاچه کوه گل

از دیگر جاذبه‌های تنگ کوه گل می‌توان به دشت لاله‌های واژگون ( که توصیه می شود به هیچ وجه دیدنش را از دست ندهید)، آبشار تنگه نمک، چشمه سردو و منطقه‌ی حفاظت شده‌ی دنا اشاره کرد که همه‌ی آن‌ها – به همراه خود دریاچه و برف‌هایی که بر روی قله‌ها نشسته‌اند – یکی از زیباترین نقاط ایران را پدید آورده‌اند.

آدرس

استان کهگیلویه و بویر احمد، ۳۲ کیلومتری شهر یاسوج، ۸ کیلومتری شهر سی سخت، در دهانه‌ی انبری گردنه‌ی بیژن

دسترسی

برای دسترسی به این بهشت زمینی باید ابتدا به شهر یاسوج، مرکز استان چهار فصل کهگیلویه و بویر احمد سفر کنید. بعد از سفر به یاسوج و طی کردن مسافتی حدود ۳۵ کیلومتر به طرف شمال غربی این شهر، به شهر سی سخت خواهید رسید.

در این شهر از هر کسی که بپرسید مسیر دسترسی به این دریاچه را به شما نشان خواهد داد. حدود ۸ کیلومتر بعد از سی سخت به طبیعت زیبای اطراف این ناحیه خواهید رسید. برای دیدن دریاچه باید از تپه‌ بالا بروید. این پیاده‌روی حدود نیم ساعت به طول می‌انجامد. بنابراین بهتر است کفش مناسبی داشته باشید. البته به دلیل کوهستانی بودن انتظار نداشته باشید این مسیر را در زمان عادی طی کنید. متاسفانه سکوسازی‌های انجام شده کمی به بکر بودن این ناحیه آسیب زده است.

دریاچه کوه گل

با این حال نمی‌شود از زیبایی آن چشم‌پوشی کرد. در طول مسیرتان وجود چشمه‌ها و رودخانه‌های زیاد، شما را حیرت زده خواهد کرد. بد نیست بدانید آب‌های جاری این منطقه بسیار خنک و گوارا هستند.

در طول سفر حتما دوربین عکاسی به همراه داشته باشید چرا که زیبایی آن سوژه‌های عکاسی فراوانی را در اختیارتان می‌گذارد. خوشبختانه اگر علاقه به کمپینگ و چادر زدن دارید می‌توانید شب را در اطراف دریاچه بمانید؛ چرا که حیوانات درنده‌ی چندانی در این نزدیکی وجود ندارد!

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *