کاربر مهمان، خوش آمدید.  ورود به پنل کاربریثبت نام

مشاغل صنعت و صنایع ایران

پورتال ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته

صنعت و صنایع
به پورتال تخصصی و حرفه ای ثبت و تبادل اطلاعات صنایع ایران و مشاغل وابسته خوش آمدید
شما هم به جامعه بزرگ صنعت و صنایع ایران بپیوندید...

تلگرام سرویس تشخیص هویت خود را راه اندازی می کند

منتشره شده در یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

تلگرام سرویس تشخیص هویت خود را راه اندازی می کند

سایت‌ها و منابع غیررسمی نزدیک به تلگرام از آزمایش قابلیت جدیدی به نام تلگرام پاسپورت توسط این پیام‌رسان خبر دادند. گفته می‌شود تلگرام پاسپورت مبتنی بر پلتفرم بلاک‌چین TON است که تلگرام در حال توسعه آن به طور اختصاصی برای ارز دیجیتالی گرام است.

سرویس «تلگرام پاسپورت» اجازه می‌دهد کاربران اطلاعات شخصی هویتی خود را روی آن آپلود کنند و بعدا از آن‌ها در سرویس‌ها، اپلیکیشن‌ها و جاهایی که نیاز بود، استفاده کنند. کاربران تلگرام در سرویس‌ها و سایت‌های همکار با تلگرام می‌توانند از طریق «تلگرام پاسپورت» شناسایی شوند و دیگر نیاز به طی کردن مراحل احراز هویت یا ارسال مدارک اعتبارسنجی به سرویس‌های ثالث را ندارند.

شایعه است تلگرام این سرویس را مبتنی بر TON در اوایل تابستان امسال راه‌اندازی می‌کند. «تلگرام پاسپورت» این‌گونه کار می‌کند که کاربران تلگرام یک بار برای همیشه تمام مدارک شناسایی و هویتی خود شامل عکس‌ها و فایل‌ها(مانند عکس پرسنلی، عکس شناسنامه، صفحات گذرنامه، گواهینامه رانندگی، پرینت حساب بانکی، اطلاعات صورت‌حساب‌ها و غیره) را روی این سرویس آپلود می‌کنند.

تمام این اطلاعات و اسناد به صورت رمزنگاری شده روی تلگرام ذخیره یا توسط سرویس‌های ثالث مورد استفاده قرار می‌گیرند و هیچ‌ فرد و نهادی به آن‌ها دسترسی یا قابلیت خواندن‌شان را ندارد. همین‌طور، تلگرام سعی می‌کند با سرویس‌های احرازهویت دو مرحله‌ای از این اسناد محافظت کند.

احراز هویت خودکار کاربران در معاملات مجازی

در آینده، هم تلگرام و هم شرکای تجاری این پیام‌رسان می‌توانند از «تلگرام پاسپورت» برای امور مختلفی مانند خریدهای آنلاین داخل یا خارج از تلگرام، تبادل ارز دیجیتالی، ورود به حساب‌های کاربری و غیره استفاده کنند.

یکی از مشکلات بزرگ ارزهای دیجیتالی به موضوع ناشناس بودن کاربران در هنگام خرید و فروش این سکه‌ها برمی‌گردد. تلگرام می‌خواهد پیش از عرضه عمومی ارز دیجیتالی اختصاصی خود به نام «گرام» سرویس «تلگرام پاسپورت» را راه‌اندازی کند تا به طور خودکار هر کاربر در خرید و فروش ارز دیجیتالی مشخص و اعتبارسنجی شده باشد.

گفته می‌شود در آینده یکی از سرویس‌هایی که با تلگرام همکاری خواهد کرد، شرکت Qiwi است که یک سرویس پرداخت مجازی در روسیه است. اگر این شایعات واقعیت داشته باشند، کاربران تلگرام در آینده می‌توانند خیلی راحت و بدون نیاز به احرازهویت از سرویس‌های پرداخت آنلاین و اعتباری Qiwi استفاده کنند و حتی از سکه‌های گرام برای خریدهای خود سود ببرند.

گفتنی است تلگرام تا کنون دو مرحله سرمایه‌گذاری ICO برای ارز دیجیتالی پشت‌سر گذاشته است که مجموعا از کمتر از ۲۰۰ نفر، سرمایه‌ای ۱.۷ میلیارد دلاری جمع‌آوری کرده است.

گفته می‌شود تلگرام به دلایل مختلفی از جمله حساسیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از عرضه عمومی سکه‌های دیجیتالی گرام منصرف شده است. سیستم رمزنگاری اختصاصی تلگرام تا اکتبر ۲۰۱۸ آماده نخواهد شد.

 

منبع : نت نوشت

مشاغل صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *